عضو ائتلاف جوانان انقلاب خبر داد:

جمعه آينده تظاهرات عليه شوراي نظامي مصر

جمعه آينده تظاهرات عليه شوراي نظامي مصر
شنبه 1 مرداد 1390 - 10:10

قاهره (العالم)- عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر از فراخوان هايي براي گردهمايي ميليوني در ميدان تحرير در جمعه آتي در اعتراض به تصميمات يکجانبه اي که شوراي نظامي قبل از رايزني با گروه هاي سياسي صادر مي کند؛ خبر داد.

احمد نزيلي شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم مواضع شوراي نظامي را ترديد آميز و باعث بي اعتمادي دانست و از گروه هاي انقلابي و جريان هاي سياسي خواست با برگزاري تجمع اعتراض آميز موضع جدي در برابر شوراي نظامي اتخاذ کنند.

نزيلي خاطر نشان کرد: جوانان از ابتداي تحصن خود در 8 ماه جاري در ميدان تحرير بر اجراي چندين مورد از مطالبات خود تاکيد کردند اما دولت اين مطالبات و بويژه احقاق حقوق شهداء را اجابت نکرد.

وي با اشاره به توصيه يکي از افسران به حاميانش براي ربودن فرزندان يکي از شهدا به منظور بازداشتن وي از پيگيري مسئله (شهادت) پدرش گفت: گروهي از ائتلاف جوانان انقلاب به همراه نمايندگاني از خانواده هاي شهدا چند ديدار با دفتر دادستان کل و مسوول امنيت ملي در وزارت کشور براي جلوگيري از فشارهاي فزاينده افسران پليس بر خانواده هاي شهدا انجام دادند.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر افزود: محاکمه جدي عوامل رژيم سابق که مرتکب جنايت هاي مختلف شده اند نيز از ديگر مطالبات انقلاب بوده است. اين در حالي است که اين مطالبه نه تنها اجرا نشد بلکه افسران پليس متهم به قتل همواره آزاد مي شوند.

نزيلي تاکيد کرد: پاکسازي دستگاه هاي دولتي از جنايتکاران رژيم سابق به صورت واقعي صورت نگرفته است زيرا مهم ترين گام در اين پاکسازي صدور قانون ممنوعيت فعاليت سياسي موسسان و اعضاء حزب ملي (حزب حاکم سابق) است تا دموکراسي (نوپاي مصر) از طريق انتخابات آتي مصادره نشود.

وي گفت: دولت بايد جدي باشد و چنين دولتي نه با تغيير اشخاص (وزرا) بلکه با عملکرد صحيح و فداکاري هاي واقعي دولت عصام شرف نخست وزير مصر محقق مي شود و اين چيزي است که تاکنون از سوي دولت مشاهده نشده است.

نزيلي درباره تغييرات انجام شده در کابينه و وعده هاي نخست وزير، تاکيد کرد که جوانان اين تغييرات را کافي نمي دانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها