الوفاق از گفتگوهاي جدي استقبال مي کند

الوفاق از گفتگوهاي جدي استقبال مي کند
شنبه 1 مرداد 1390 - 15:40

منامه (العالم)- عضو فراکسيون مستعفي وفاق در پارلمان بحرين در باره احتمال ارايه طرح جديد از سوي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه اين کشور درخصوص گفت وگو تاکيد کرد اگر چنين طرح جدي باشد ما از آن استقبال مي کنيم.

علي عشيري شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم درعين حال خاطرنشان کرد: هر گونه طرح احتمالي براي گفت وگو که پادشاه در پيام آتي اش در پايان ماه ميلادي جاري مطرح کند با توجه به تداوم عمليات سرکوب، بازداشت، اخراج کارکنان و حبس سران مخالفين در زندان ها جدي نخواهد بود.

عشيري اظهار داشت: به احتمال فراوان پيام پادشاه بحرين در پايان ماه ميلادي جاري درباره نتايج گفت وگوي فعلي خواهد بود.

عضو فراکسيون مستعفي وفاق گفت وگوهاي جاري را ظاهري دانست و گفت: چه بسا پيام پادشاه در مورد مسايل از پيش تعيين شده اي مانند مواردي که اکنون به عنوان موضوعات مورد توافق مطرح شده است؛ باشد.

وي در همين راستا به موضوع بازنگري در حوزه هاي انتخابي اشاره و خاطرنشان کرد: اين موضوع بدون تعيين چگونگي انجام آن  و بدون اشاره به احتمال تغيير ماهوي در آن به عنوان يکي از موضوعات مورد توافق مطرح شده است.

عشيري درباره موضع وفاق درباره احتمال ارايه طرحي جديد در پيام پادشاه براي دعوت مجدد از گروه هاي سياسي به گفت وگو تاکيد کرد: موضع ما منوط به ماهيت چنين طرحي است. اگر آن طرح جدي باشد و قابليت کسب نتايج مثبت و راه حل هاي بنيادين را براي مسايل سياسي کشور داشته باشد وفاق از گفت و گو استقبال مي کند.

وي افزود: طرح و گفت وگو آنگاه جدي خواهد بود که شامل همه گروه هاي مخالف باشد. ادامه حبس سران مخالفين و عمليات سرکوب، حمله به خانه ها و اخراج کارکنان با جدي بودن اين طرح سازگار نيست.

عشيري تاکيد کرد: لازم است پيش از ارايه اين طرح وضعيت سياسي و امنيتي کشور آرام شود و تنگناهاي امنيتي کنوني در خيابان ها پايان يابد.

وي گفت: موفقيت هر گونه طرحي بدون فراهم کردن اين مقدمات که در نسخه نخست گفت وگو وجود نداشت، امکان پذير نيست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها