شباهت حوادث نروژ با حادثه 11 سپتامبر

شباهت حوادث نروژ با حادثه 11 سپتامبر
يکشنبه 2 مرداد 1390 - 07:27

يک نويسنده و تحليلگر سياسي با تشبيه حوادث تروريستي نروژ به حادثه 11 سپتامبر، آن را برنامه اي ساختگي براي افزايش محبوبيت حزب حاکم دانست.

" سناء مصطفي " روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم در اسلو اظهار داشت: عامل بازداشت شده در حوادث تروریستی نروژ، شهروندي نروژي وابسته به احزاب تندرو محافظه کار است و هيچ ارتباطي به گروه هاي عربي يا اسلامي ندارد.

وي با تاکید بر اینکه این حوادث "جنايتی نروژي ضد ملت ملت این کشور است"، افزود : بعيد است هر دو عمليات توسط يک نفر به تنهايي صورت گرفته باشد؛ اين عمليات از پيش برنامه ريزي شده بود و احزاب تندرو محافظه کار در داخل يا خارج از نروژ صحنه گردان اين عمليات بوده اند.

سناء مصطفی تاکيد کرد: "ممکن است حزب کارگر از اين انفجار سود ببرد به ويژه که نظرسنجي هاي دو هفته پيش از کاهش محبوبيت حزب کارگر به نسبت هفت درصد حکايت داشت".

سناء مصطفي در پايان خاطر نشان کرد : برخي معتقدند که اين انفجارها همانند انفجارهاي 11 سپتامبر 2001 در آمريکا است که به افزايش محبوبيت حزب جمهوری خواه، و پیروزی نامزد اين حزب در انتخابات منجر شد؛ اين انفجارها هم مي تواند به افزايش محبوبيت ينس استولتنبرگ نخست وزیر نروژ بيانجامد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها