پيامد خطرناک دخالتهاي عربستان در منطقه

 پيامد خطرناک دخالتهاي عربستان در منطقه
يکشنبه 2 مرداد 1390 - 14:19

شخصيت هاي سياسي و فرهنگي عراق دخالت عربستان در سرکوب اراده جوانان بحريني را اقدامي خطرناک اعلام و تاکيد کردند که اگر اين تجاوز ادامه پيدا کند پيامدهاي خطرناکي براي منطقه خواهد داشت.

به گزارش يکشنبه شبکه خبري العالم، مرکز توسعه رسانه اي عراق همايش فرهنگي براي حمايت از مردم بحرين برگزار کرد.

 در اين همايش بسياري از شخصيت هاي سياسي و رسانه اي و همچنين مخالفان بحريني شرکت کردند.

 شرکت کنندگان در اين همايش خواستار افزايش تلاش براي حمايت از مردم بحرين شدند که از سرکوب و تروريسم رنج مي برند.

عدنان السراج رييس مرکز توسعه رسانه اي عراق در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: مردم عراق از طريق اين همايش با مردم بحرين ابراز همدردي و از آنها حمايت مي کنند.

واثق الهاشمي نويسنده و تحليل گر سياسي نيز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: متاسفانه برخي سعي دارند افکار عمومي را منحرف کنند و ادعا مي کنند که انقلاب بحرين متعلق به طايفه خاصي است اما واقعيت اين است که جوانان بحريني در تلاش هستند تا رژيم مستبد را از بين ببرند و آزادي خود را بدست بياورند.

وي گفت: دخالت هاي کشورهاي حاشيه خليج فارس و عربستان در بحرين امري آشکار است.

از سوي ديگر مخالفان بحريني از موضع مردم عراق و ايران و مواضع ديگر کشورهاي اسلامي تمجيد کردند و از سازمان ملل و جامعه بين المللي خواستند براي پايان دادن به تجاوزات عليه مردم بحرين دخالت کنند.

محمد الموسوي سخنگوي انقلاب بحرين در مصاحبه با العالم، از جامعه بين المللي خواست موضع واضح و روشني اتخاذ کند و جناياتي را که در بحرين عليه مردم بي دفاع صورت گرفته است محکوم کنند و براي بازجويي از مقامات رژيم آل خليفه آنان را به دادگاه لاهه ارجاع دهد.

پربیننده ترین خبرها