تحرکات رسانه اي عليه مسلمانان درحادثه نروژ

تحرکات رسانه اي عليه مسلمانان درحادثه نروژ
يکشنبه 2 مرداد 1390 - 15:27

اوسلو(العالم)- يک روزنامه نگار مقيم اسلو با اشاره به تحرکات رسانه هاي غربي براي جو سازي عليه مسلمانان به دنبال حملات تروريستي اخير در نروژ گفت: اينگونه اقدامات به دنبال اعلام قطعي پليس و افشاي ماهيت فکري عامل اين حملات خنثي شد.

"جاسم الاسدي" يکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: به دنبال حوادث اخير در نروژ به برخي شک و ترديدها درباره گروه هاي جهادي دامن زده شد که اين مساله از سوي رسانه هاي غربي دنبال شد.

وي افزود: درهمين ارتباط برخي از خبرگزارها و سايت هاي خبري اين حملات را به گروه ناشناسي موسوم به «گروه انصار جهاد جهاني» منسوب کرد، اما پليس و چهره هاي سياسي نروژ تاکيد کردند که اين حوادث ارتباطي به اسلام و مسلمانان ندارد.

اين روزنامه نگار مقيم اسلو پايتخت نروژ گفت: دولت نروژ نيز دست داشتن اسلامگراها در حملات اخير اين کشور را رد کرد.

الاسدي تصريح کرد: نخست وزير نروژ در سخناني تلويزيوني اطمينان داد که اسلام گراها (مسلمانان) هيچ مسووليتي در قبال اين حوادث ندارند و کاملا واضح است که تندروهاي راستگراي نروژي هستند که پيشتر به برخي حملات نيز دست زده بودند.

وي گفت: پيشتر دندان پزشک تندرويي درجنوب نروژ به تشکيل گروهي مسلح اقدام و به مراکز پناهندگان و مسلمانان در منطقه حمله کرده بودند، اما آن مساله مهار شد ولي حملات اخير بي سابقه بوده است و سبب شد مردم نروژ در کابوس و بحران به سرببرند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها