پیامدهای خطرناک جنگ 2006 بر رژیم اشغالگر

پیامدهای خطرناک جنگ 2006 بر رژیم اشغالگر
سه شنبه 4 مرداد 1390 - 18:58

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به افزايش اعتماد به گزينه مقاومت پس از جنگ 2006، تاکيد کرد اين جنگ پيامدهاي خطرناکي بر حال و آينده رژيم اشغالگر داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سید حسن نصرالله در مراسمی به مناسبت پنجمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه 2006، تاکید کرد: مهمترین دلایل پیروزی مقاومت، ثبات و اعتماد به نفس، و امید به پیروزی و پایداری در همه صحنه ها بود.

وی افزود: این جنگها همانطور که اسرائیلی ها اعتراف می کنند، پیامدهای خطرناکی بر حال و آینده رژیم اشغالگر گذاشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مهمترین پیامد جنگ 2006، متزلزل شدن اعتماد شهرک نشینان اشغالگر به مسئولان سیاسی و ارتش خود بود.

وی افزود: در مقابل اعتماد در لبنان و دنیای عربی و اسلام به مقاومت و گزینه مقاومت افزایش یافت.این عامل روحی؛ تاثیری راهبردی و مهمی در ترسیم چالشهای آینده منطقه است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا پس از پایان جنگ اهدافی مختلف و در رأس آنها بازیابی اعتماد داخلی در پیش گرفت، تا از طریق بازیابی توان امنیتی، سیاسی، و نظامی خود، در آینده شرطهایی را بر لبنان و دیگر کشورهای عربی تحمیل کند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: از عواملی که اسرائیلی ها برای بازیابی اعتماد به آن تکیه کرده اند، فعالیتهای نظامی از جمله رزمایشها و فراخوانی نیروهای ذخیره، ارتقای سلاح ها و تلاش برای یافتن راه حل نظامی جهت مقابله با اصابت موشک به مناطق فراتر از حیفا است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اشغالگران رزمایش هایی را در جبهه داخلی آغاز کرده تا به مردم بیاموزند درصورت بروز جنگی جدید، چه کاری انجام دهند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هر کاری که انجام می دهند، در رسانه ها اعلام می کنند تا از این راه اعتماد از دست رفته داخلی را باز یابند، اما آیا این اقدامات موجب شده است اسرائیلی ها نتیجه مطلوب را به دست آورند؟

به نظرسنجی ها که بنگریم، آنها اعتراف می کنند که مشکلاتی وجود دارد که هنوز حل نشده است؛ اگر به رزمایش تحول 5 بنگریم، فقط اشاره به این نکته کافی است که صهیونیستها گفته اند ارتش اسرائیل نمی تواند با ابزار نظامی از جبهه داخلی حمایت کند.

سید حسن نصرالله همچنین در ارتباط با موضوع نفت و گاز گفت: این مساله نیازمند توجه ملی بسیاری است. لبنان برای تبدیل شدن به کشوری ثروتمند بصورت کاملا جدی در برابر فرصتی واقعی و تاریخی و بیسابقه قرار دارد.

وی افزود: در آبهای منطقه ای لبنان، ثروتی عظیم از نفت و گاز وجود دارد که ارزش آن میلیاردها دلار ارزیابی شده است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر ضرورت مسئولیت پذیری لبنانی ها در این موضوع، خاطرنشان کرد: قرار بر این است که از آغاز 2012 مناقصه ها بصورت جدی آغاز شده، و پس از تکمیل تحقیقات توسط شرکتها، حفاری آغاز شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دشمن به تنهایی برای خود مرزهایی به مساحت 850 کیلومتر ترسیم کرد، که میلیاردها دلار از ثروتهای نفتی لبنان در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: ترسیم مرزهای دریایی مسئولیت دولت است و مقاومت دخالتی در این موضوع نمی کند؛ هنگامی که دولت مرزی را تعیین کرده، و یا منطقه ای را جزو آبهای منطقه ای لبنان اعلام می کند؛ مقاومت نیز این مناطق را بعنوان آبهای منطقه ای لبنان در نظر می گیرد.

سید حسن نصرالله با درخواست از دولت برای در اولویت قرار دادن مساله مرزهای آبی، تاکید کرد: ما به دولت فعلی اعتماد داریم، و این دولت تحت هیچ فشاری حقوق مردم لبنان و ثروت نفتی آنها را در آبهای منطقه ای به باد نمی دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به همه شرکتهایی که تمایل دارند در لبنان به فعالیت بپردازند، گفت: لبنان می تواند از این شرکتها و این تاسیسات حمایت کند، زیرا هرکسی که به این تاسیسات حمله کند، خودش نیز تاسیسات نفت و گاز در اختیار دارد.

سید حسن نصرالله افزود: از آنجا که دولت لبنان این 850 کیلومتر مربع را جزو لبنان می داند، در ادبیات مقاومت چیزی تحت عنوان منطقه مورد اختلاف وجود ندارد؛ بلکه این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته است. لبنان فرصت دارد تا از طریق دیپلماتیک مرزهای خود را ترسیم کند، ولی ما به اسرائیل درباره دست درازی به این منطقه و سرقت ثروت های لبنان از آبهای منطقه ای این کشورهشدار می دهیم.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها