هشدار درباره فتنه جنگ داخلی در یمن

هشدار درباره فتنه جنگ داخلی در یمن
چهارشنبه 5 مرداد 1390 - 03:39

سردبير مجله " صوت اليمن " (صداي يمن) درباره احتمال وقوع جنگ داخلي بين استان ابين درجنوب با مردم شمال يمن هشدار داد.

" عبدالعالم الشميري" چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، با اشاره به درگیری های موجود میان استان ابین در جنوب با مناطق شمالی و احتمال تبدیل شدن این درگیری ها به جنگ داخلی گفت: رژیم عبدالله صالح تلاش های مذبوحانه ای را برای مواجه کردن کشور با جنگ داخلی به کار گرفته است.

الشمیری افزود:رژیم علي عبدالله صالح دراختلاف افکنی میان مخالفان در یمن تا حدودی موفق بوده است به طوری که توانست بین جوانان و تشکل احزاب دیدار مشترک اختلاف ایجاد کند و یکدیگر را علیه هم تحریک نماید.

وی تاکید کرد: جوانان انقلابی برای رسیدن به خواسته های انقلاب اصرار دارند و می خواهند اهداف انقلاب را که سرنگونی رژیم حاکم است؛ محقق کنند.

الشمیری در ادامه احزاب دیدار مشترک را به انجام اقدامات محکوم به شکست در راستای رقم زدن انقلاب به نفع خود و درجهت منافع خویش متهم کرد.

این روزنامه نگار یمنی ائتلاف احزاب دیدار مشترک دریمن را به دستور گرفتن از خارجی ها و تسلیم بودن دربرابر دستورات آنان و رژیم عبدالله صالح متهم کرد و گفت: این احزاب درواقع نشات گرفته از درون رژیم فاسد و جنایتکار حاکم بر یمن هستند.

الشميري افزود : همه اقشار جوانان انقلابی یمن امروزه خواستار به ثمر رساندن انقلاب هستند و از احزاب قدیمی می خواهند که به همراه آنان مقاومت کنند و از تسلیم شدن دربرابر دستورات و دیکته های خارجی ها خودداری کنند.

وی ادامه داد : اما متاسفانه اختلاف آشکاری میان جوانان انقلاب یمن و میان احزاب دیدار مشترک و همه گروه های سیاسی معروف در یمن به وجود آمده است.

روزنامه نگار یمنی اظهار داشت که رژیم علی عبدالله صالح اکنون درخارج از معادله سیاسی یمن قرار دارد زیرا همه گروه های سیاسی یمن دراین خصوص اتفاق نظر دارند که این رژیم باید سرنگون شود و جز این راهکار دیگری برای حل بحران کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: جوانان انقلابی از امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس خودداری می کنند و خواستار محاکمه مسوولان رژیم و تحقق اهداف انقلاب هستند و از طرف دیگر می خواهند که انقلاب آنان حتی بعد از پیروزی به طور مسالمت آمیز ادامه پیدا کند اما احزاب دیدار مشترک و طرف های خارجی چنین چیزی را نمی خواهند.

الشميري تاکید کرد:کشورهای منطقه از ترس انتقال انقلاب به داخل این کشورها و تاثیر منفی آن بر خاندان های حاکم دراین کشورها ، نمی خواهند که انقلابی در منطقه روی دهد به همین دلیل با برقراری دموکراسی در این کشور مخالفند و در صدد مصادره و محاصره انقلاب یمن هستند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها