عناد رسانه هاي انگليس عليه مسلمانان

عناد رسانه هاي انگليس عليه مسلمانان
شنبه 8 مرداد 1390 - 07:24

شخصيت هاي رسانه اي در انگليس از نحوه پوشش حوادث اخير نروژ در رسانه هاي انگليس که ابتدا مسلمانان را مسوول انفجارها دانستند، انتقاد کردند.

 منتقدان تاکید کردند، رسانه هاي انگليس از عنادورزي خود عليه مسلمانان در اين حوادث پرده برداشتند.

روزنامه هاي انگليس بدون هيچ سند ومدرکي پس از وقوع دو حادثه تروريستي انفجار و تيراندازي که بيش از 90 نفر را به کام مرگ کشاند بلافاصله انگشت اتهام را متوجه مسلمانان کردند؛ در حالي که پس از تحقيقات صورت گرفته، پليس و دولت نروژ اعلام کردند که اين اقدام توسط يک شهروند راستگراي افراطي صورت گرفته است.

اين در حالي است که روزنامه هاي انگليس به دنبال اين قضيه تنها به اتهام زني عليه مسلمانان بسنده نکرده و با طرح سوالاتي افکار عمومي را به سمت سوء ظن بيشتر نسبت به مسلمانان هدايت کردند، سئوالاتی از اين قبيل که چرا مسلمانان از نروژ نفرت دارند آيا به علت مشارکت نظامي در افغانستان است يا به علت انتشار مجدد کاريکاتورهاي اهانت آميز؟

روزنامه پرتيراژ انگليسي "سان" فراتر از اين رفت و انفجارها را "کشتار القاعده در يازده سپتامبر نروژ" توصيف کرد.

 "شاون لويل" روزنامه نگار انگليسي به خبرنگار شبکه العالم در لندن گفت: روزنامه سان با چاپ چنين عنواني ثابت کرد که نژاد پرست و عليه مسلمانان است و برخي رسانه هاي گروهي انگليس نيز از حمله نروژ قبل از مشخص شدن جزئيات، براي چسباندن اتهام تروريسم به مسلمانان سوء استفاده کرده، و شيوه تحريک افکار عمومی عليه مسلمانان را در پيش گرفتند.

با وجود آشکار شدن واقعيت حادثه تروریستی نروژ، و ماهيت فرد حمله کننده، رسانه هاي گروهي انگليس از ديدگاه خود عقب نشيني نکردند.

رسانه هاي انگليس پس از اين که اعلام شد فرد حمله کننده شهروند نروژي و اورپايي است، اين جنايتکار را با وجود کشتن دهها نفر، تروريست توصيف نکردند، و فقط تعداد کمي از رسانه ها اين حمله را تروريستي قلمداد کردند.

"کريس دويل" نويسنده و تحليل گر سياسي انگليسي اين ديدگاه را ناکامي و شکست مستمر رسانه ها در برخورد با مسلمانان دانست و تاکيد کرد: اين اقدام واکنش منفي در قبال آنها به دنبال داشته و فرهنگ دشمني با مسلمانان و مهاجران را به وجود آورده است.

وي افزود: اين مواضع، راستگرايي افراطي را تغذيه کرده و ميانه روي اسلام و مثبت گرايي مسلمانان را ناديده گرفته است.

"ويمين بنيت" هماهنگ کننده "سازمان اتحاد عليه نژادپرستي و فاشيستي" گفت: دلیل این مشکل، آن است که دولت انگلیس نمي خواهد از برخي ايده هاي منفي احزاب بزرگ انتقاد کند، و به اسلام هراسي بعنوان يک پديده نژاد پرستي و اقدام سازمان يافته عليه مسلمانان نمي نگرد.



پربیننده ترین خبرها