آمريکا، مسوول اصلي بحران بحرين

آمريکا، مسوول اصلي بحران بحرين
شنبه 8 مرداد 1390 - 09:34

لندن (العالم) ـ فعال سياسي بحريني تاکيد کرد که آمريکا مسوول اصلي بحران بحرين و کشتارهايي است که عليه مردم اين کشور صورت گرفته است.

علي المشيمع شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: مردم بحرين معتقدند که آمريکا از خاندان آل خليفه با اعطاي سلاح هايي که با آنها مردم را مي کشند و همچنين از اشغالگري عربستان در بحرين حمايت مي کند.

وي درباره گفت وگو ميان مخالفان و دولت در بحرين ، اظهار داشت: طرح حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه ديکتاتور بحرين در زمينه گفت وگو فريبکارانه است و اين طرح با حمايت آمريکا مطرح شده است به طوري که نماينده آمريکا به بحرين آمد و با طرف هاي مخالف براي پذيرش اين طرح ديدار کرد اما مخالفان از ادامه شرکت در گفت وگو امتناع کردند. 

المشيمع تاکيد کرد که آمريکا با طرح ديکتاتور بحرين در سال 2001 مردم و مخالفان را فريب داد و اکنون نيز قصد دارد اين کار را تکرار کند اما مردم بحرين از اين مساله آگاه هستند.

فعال سياسي بحريني افزود: گفت وگويي در بحرين وجود ندارد بلکه آنچه در جريان است بازي با اصطلاحات است.

المشيمع با اشاره به ادامه سياست سرکوب و تغيير بافت جمعيتي بحرين از طريق اعطاي تابعيت گفت: رژيم ديکتاتور آل خليفه دهها هزار نفر را از خارج مي آورد تا به آنها تابعيت بدهد و همچنين به روستاها ، شهرها و خانه ها حمله مي کند و جوانان را به قتل مي رساند و برخي ديگر را بازداشت مي کند.

وي افزود: رژيم ديکتاتور بحرين علاوه بر اين پاي ارتش اشغالگر عربستان را به کشور باز کرده است و آل سعود نيز بحرين را محاصره زميني و دريايي کرده است و در چنين شرايطي سخن از گفت وگو معنايي ندارد.

فعال سياسي بحريني گفت: رژيم بحرين زماني که سرنوشت کشور را به يک ارتش خارجي واگذار کرد مشروعيت خود را از دست داد چرا که اين رژيم حکومت نمي کند و قدرت تصميم گيري ندارد و منتظر تصميم عربستان و آمريکا است.

المشيمع تاکيد کرد که آمريکا مسوول اصلي بحران در بحرين است و از برخي انقلاب ها براي رسيدن به اهداف مشخصي حمايت و در عين حال عليه انقلاب ها در مناطق ديگر براي تامين منافع خود توطئه چيني مي کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها