سریال الحسن والحسین اشراف مکه رانگران کرد

سریال الحسن والحسین اشراف مکه رانگران کرد
شنبه 8 مرداد 1390 - 13:03

گروهي از اشراف مکه در بيانيه اي خطاب به پادشاه عربستان سعودي، توقف پخش سريال تلويزيوني «الحسن و الحسين» (ع) را خواستار شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نقل از شبکه خبري التوافق، اشراف مکه در اين بيانيه با اعتراض به پخش سريال ياد شده در برخي شبکه هاي ماهواره اي، پخش چنین سریالی را گناه کبيره دانسته، و تاکید کردند، با استناد به فتواي  شماري از مراجع رسمي، پخش اینگونه سریالها حرام است.

امضا کنندگان اين بيانيه، اظهار داشتند، با توجه به فتواهای متعدد، از جمله فتواي هيات علماي ارشد در سال 1391 و 1403 هجري قمري ،  شيخ الازهر ومرکز  پژوهشهاي اسلامي الازهر، فتواي مجمع فقه اسلامي در انجمن جهان اسلامي، و تني چند از علماي ديگر کشورها، بازي افراد در نقش  امام حسن (ع) و امام حسين (ع) ، با ذکر  فتواهاي متعدد مراجع حرام دانستند.

اشراف مکه با درخواست برای توقف بي حرمتي به صحابه و اهل بيت پيامبر (ص) و احترام به فتواهاي مراجع، تاکيد کردند، پخش اینگونه سریالهای فتنه انگیزانه، شبه آمیز و مشکل افرين است، و منطقه در شرايط کنوني ظرفيت چنين نگرانيها و فتنه انگيزيهايي را ندارد.

اين گروه از اشراف پخش اين سريال را عامل عادي شدن بي حرمتي به صحابه پيامبر از سوي تهيه کنندگان، نگراني مسلمانان، و ايجاد شبه در اذهان مخاطب به علت مقايسه بازيگران با شخصيتهاي اصلي سريال ها دانستند.

پيش از اين نيز در عربستان پخش سريال « سعدون العواجي»  به علت احتمال وقوع درگيريهاي قبيله اي و مشکلات ديگر متوقف شد .

موسسه هنري "المها" درکويت چند روز پیش، از پايان فيلمبرداري سريال «الحسن و الحسين»  در مغرب ، لبنان و اردن ، خبر داد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها