پنجمین انفجار در خط لوله گاز مصر به فلسطین اشغالی

پنجمین انفجار در خط لوله گاز مصر به فلسطین اشغالی
يکشنبه 9 مرداد 1390 - 07:26

فرمانده امنيتي منطقه شمال صحراي سينا در مصر اعلام کرد: ايستگاه انتقال گاز مصر به اسرائيل روز گذشته از سوي افراد ناشناس سياهپوش هدف موشک آر پي جي قرار گرفت و منفجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، سرلشگر "صالح المصری" با اشاره به پنجمین انفجار خط لوله گاز مصر به سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: ایستگاه انتقال گاز به اسرائیل و اردن در شهر "الشیخ الزوید" روز گذشته با موشک‌های آر پی جی از سوی افراد ناشناس هدف قرار گرفت.

وی افزود: این همان ایستگاهی است که قبلا هم منفجر شده بود که البته در زمان انفجار خالی از گاز بوده و خسارات زیادی به جز تخریب لوله گاز بر جای نگذاشته است.

این در حالی است که یکی از شاهدان عینی این حادثه اظهار داشت: افراد مسلحی که به این ایستگاه انتقال گاز حمله کردند احتمالا همان کسانی بودند که یک بار خط لوله انتقال گاز به اسرائیل را در العریش منفجر کرده بودند، چون آنان لباس‌های مشکی بر تن داشته و پرچمی سیاه رنگ را نیز برافراشته بودند.

وی افزود: این افراد مسلح با استفاده از خودروهای سفید رنگ دو دیفرانسیل به محل ایستگاه انتقال گاز حمله کردند و سپس آنجا را ترک کردند.

این برای پنجمین بار  پس از پیروزی انقلاب مصر و سرنگونی رژیم مبارک است که خط لوله انتقال گاز به اسرائیل منفجر می شود. توقف صادرات گاز بسیار ارزان قیمت به اسرائیل یکی از اصلی ترین خواسته های ملت مصر است که همچنان در خیابانها و میدان التحریر به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

در پی قطع صادرات گاز ارزان مصر به سرزمین‌های اشغالی، قیمت برق در فلسطین اشغالی به شدت بالا رفته به گونه‌ای که اعتراضات بسیاری را علیه دولت نتانیاهو در پی داشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها