آمريکا وعربستان سد راه پيروزي مردم بحرين

آمريکا وعربستان سد راه پيروزي مردم بحرين
دوشنبه 10 مرداد 1390 - 07:44

لندن(العالم)- يک سياستمدار بحريني گفت: آمريکا و عربستان با تحرکات و برنامه ريزي گسترده مانع از برآورده شدن مطالبات مردم و انجام تغييرات اساسي در بحرين در راستاي حفظ منافع خود هستند.

"كريم المحروس" دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، تصريح کرد: ادامه تظاهرات و راهپيمايي هاي مردم بحرين به مدت طولاني ، منافع آمريکا را تهديد مي کند.

وي گفت که مسوولان سعودي و دولت آمريکا درصدد دستيابي به راه حلي براي بحرين به منظور حفظ منافع خود هستند.

المحروس ادامه داد: مسوولان سعودي خواستار هيچ گونه تغييرات سياسي ريشه ای بويژه در زمينه تغيير قوه مقننه و ديگر موسسات نيستند و نمي خواهند که شهروندان بحريني از حقوق کامل برخوردار باشند.

وي اظهار داشت: مسوولان بحريني خواهان تحليل رفتن قواي مردم و مبارزه با اشکال مختلف اعتراض و تظاهرات و راهپيمايي هستند.

سياستمدار بحريني تاکيد کرد که مردم در زمينه هوشياري سياسي از دولت پيشي گرفته اند و خواهان تغييرات گسترده هستند و به کمتر از آن رضايت نخواهند داد.

المحروس اظهار داشت: مسوولان تلاش مي کنند اينگونه وانمود کنند که بر اوضاع مسلط هستند و مي خواهند که راه حل هاي مورد نظر خود را چه از طريق گفت وگوها يا راه هاي ديگر تحميل کنند.

وي افزود: مردم مي دانند که مسوولان بحريني درصورتي که حمايت نظامي و مالي خارجي ها نباشد، از هيچ قدرتي برخوردار نيستند.

نويسنده و فعال سياسي بحريني گفت: مخالفان به طور يکپارچه تصميم گرفته اند که شيوه هاي فعاليت خود را در زمينه سياسي توسعه دهند و درحال حاضر ديدارهايي بين گروه هاي مخالف براي توافق درخصوص برنامه اي واحد در جريان است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها