دبير کل جنبش آزادگان منامه افشا کرد؛

پسر پادشاه بحرين شکنجه گر رهبران مخالفان

پسر پادشاه بحرين شکنجه گر رهبران مخالفان
دوشنبه 10 مرداد 1390 - 14:00

لندن (العالم) ـ دبير کل جنبش آزادگان بحرين با تاکيد بر اين که امکان اصلاح رژيم حاکم بعيد است؛ از شکنجه مستقيم رهبران مخالفان به دست ناصر بن حمد پسر حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين پرده برداشت.

سعيد شهابي دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: خبرها حاکي از آن است که ناصر بن حمد پسر پادشاه، خود شخصا اقدام به شکنجه رهبران مخالف و روحانيون در زندان مي کند.

وي همچنين گفت: رژيم بحرين متهم است که از سلاح هاي شيميايي ممنوعه عليه مردم اين کشور استفاده مي کند.

شهابي هشدار داد که آنچه نيروهاي بحرين به عنوان گاز اشک آور عليه تظاهرات استفاده و در خانه هاي مردم پرتاپ مي کنند گاز اشک آور نيست بلکه سلاح هاي شيميايي ممنوعه بين المللي است که بر اثر بکارگيري اين سلاح ها تا کنون چندين نفر شهيد شده اند.

وي با تاکيد بر اين که انقلاب جوانان بحرين متوقف نخواهد؛ پيش بيني کرد که تنش در کشور ادامه يابد.

دبيرکل جنبش آزادگان بحرين تصريح کرد: آنچه که پادشاه و نخست وزير درباره ورود بحرين به مرحله اي جديد مطرح کردند، تلاشي براي فريب افکار عمومي است زيرا مردم همچنان غرق در خون و تحت ستمگري حکومت ديکتاتوري رژيم حاکم هستند.

وي افزود: رژيم خود را تصميم گيرنده مي داند و به هيچ کس ديگر حق اظهار نظر نمي دهد. مخالفان تلاش کردند تا اوضاع را اصلاح کنند و پيشنهادهايي بدهند اما رژيم حاکم قصد اصلاح امور را ندارد.

شهابي خاطرنشان کرد: انقلاب 14 فوريه خواستار سرنگوني رژيم است زيرا نمي توان ديگر آن را اصلاح و يا قانع کرد که يک گام براي اصلاح بردارد بلکه مي خواهد مردم تا آخر عمر بنده آن باشند.

وي اظهار داشت: کنفرانس گفت وگوها قبل از اين که کارش را آغاز کند، شکست خورده بود، زيرا رژيم آل خليفه راضي به اصلاح خود نيست. انقلاب 14 فوريه ضعف و ناتواني رژيم را ثابت کرد چرا که نيروهاي بيگانه را براي مقابله با مردم کشورش و شعارهاي حق طلبانه جوانان به بحرين آورد.

شهابي تاکيد کرد: نقضهاي قوانين حقوق بشري در بحرين در سطح شکنجه، کشتار و دادن تابعيت سياسي و سرکوب هاي بي سابقه فراتر رفته است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها