عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصر:

تفرقه افکنی شورای نظامی در مصر

تفرقه افکنی شورای نظامی در مصر
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 09:32

عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصر، شوراي نظامي را به تفرقه افکني بين مردم و گروه هاي سياسي متهم کرد.

"وسام عطا" در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: شورای انتقالی مسئول مبهم شدن شرایط دوره انتقالی است.

وی افزود: شوراي نظامي برنامه و زمان مشخصي براي برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري ندارد؛ این شورا سعي دارد ميان انقلابيون و گروههاي سياسي تفرقه ايجاد کند، و آنها را از خواسته هاي اصلي به مسائل حاشيه اي سوق دهد و به این ترتیب انقلاب مردم را دور بزند.

وسام عطا خاطرنشان کرد: شوراي نظامي تمايل ندارد انقلابيون هنگام محاکمه حسني مبارک هیچگونه فشاری وارد کنند، از اين رو وارد ميدان التحرير شد و تحصن کنندگان را با زور متفرق کرد.

وي با انتقاد از عملکرد شوراي نظامي، تاکيد کرد: انقلابيون با متفرق کردن مردم متحصن با استفاده از زور مخالفند، بنابراين بايد همه درباره مخالفت با استفاده از راه حل امنيتي در معادلات سياسي اتفاق نظر داشته باشند.

وسام عطا درباره علل نگراني شوراي نظامي از پيامدهاي محاکمه مبارک، با وجود اينکه اعلام کرده محاکمه در تاريخ تعيين شده به صورت علنی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اين نگراني ها نشان مي دهد که شوراي نظامي ممکن است از آنچه اعلام کرده شانه خالي کند، به همين علت از هرگونه حضور مردمي براي نظارت بر محاکمه مبارک بيم دارد.

 وی افزود: اين مسئله شک و ترديد شهروندان را افزايش داده است، به ويژه اينکه احتمال مي رود مبارک براي محاکمه حاضر نشود و مردم مصر به شدت با اين مسئله مخالفند.

عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصر درباره موضع انقلابيون و اقدامات آينده آنها در صورت حاضر نشدن مبارک در دادگاه روز چهارشنبه، تصريح کرد انقلابيون از درخواست محاکمه مبارک و اطرافيانش عقب نشيني نخواهند کرد، و براي تحقق مطالبات خود اعتراضها در تجمعات جمعه آينده افزايش خواهند داد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها