عربستان حمايت از سلفيهاي مصررا تکذيب کرد

 عربستان حمايت از سلفيهاي مصررا تکذيب کرد
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 11:45

در حاليکه از زمان سرنگوني مبارک حمايت رياض از گروه هاي سلفي و تکفيري نارضايتي و اعتراض گروه ها و احزاب مصري را برانگيخته است، سفير عربستان در اظهاراتي کمک چهار ميليون دلاري کشورش به گروه هاي سلفي در مصر را تکذيب کرد.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از پايگاه اينترنتي التوافق، احمد عبدالعزيز قطان در ديدار با نجيب جبراييل رييس اتحاديه حقوق بشر مصر کمک چهار ميليون دلاري رياض به گروه هاي سلفي را شايعه خواند و گفت: عربستان به هيچ فرد يا گروه مصري کمک مادي پرداخت نمي کند.

وي افزود: چنين اقدامي از سوي رياض باعث تهديد ثبات مصر خواهد شد به همين دليل نظام و ملت عربستان هرگز چنين هدفي ندارند.

سفير عربستان اذعان کرد: وهابيت يک مذهب نيست تا عربستان مردم را به پيروي از آن دعوت کند؛ بلکه يک گرايش فکري محض است.

قطان افزود: از آنجا که عربستان به اهميت تنوع ايديولوژيکي و فکري بيداري امت اسلامي آگاه است، مردم را به پيروي از اين انديشه فرا نمي خواند.

وي در ادامه افزود: عربستان براي ثبات مصر اهميت زيادي قايل است و در اين زمينه بسيار تلاش مي کند. همچنين عربستان از انقلاب ملت مصر کاملا حمايت کرده، و  از  یازدهم فوريه سال جاري ميلادي روابط خود با حکومت مبارک را کاملا قطع کرده است، و هرگز از رييس جمهور مخلوع مصر درخواست نکرده است به عربستان پناهنده شود.

اين ادعاها در حالي مطرح مي شود که به تازگي يک نويسنده و روزنامه نگار انگليسي از پيشنهاد ميلياردي عربستان سعودي به شوراي نظامي مصر براي جلوگيري از محاکمه حسني مبارک پرده برداشت.

"رابرت فيسک" در مقاله اي در روزنامه "اينديپندنت" تاکيد کرد: سعودي ها براي جلوگيري از محاکمه مبارک، ميليون ها دلار به شوراي نظامي مصر پيشنهاد کرده اند.

سفير عربستان در عين حال افزود: پادشاه، نظام و ملت عربستان از حضور همه قبطي هاي فعال در کشورشان به گرمي استقبال مي کنند و آنها را بخش مهم و اساسي از نيروهاي فعال در اقتصاد کشور مي دانند و به آزادي آنها در زمينه اعتقاداتشان کاملا باور دارند.

وي گفت: ما جوانان کشورمان را براي ادامه تحصيل به معتبرترين دانشگاه هاي اروپايي و آمريکايي مي فرستيم و ملت عربستان به نظامشان کاملا وفادار و علاقه مند به ارزشهاي ثابت ايديولوژيک و اعتقادي شان هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها