درزمينه صدور قطعنامه ضد سوريه؛

شکست غرب درشوراي امنيت قابل پيش بيني بود

 شکست غرب درشوراي امنيت قابل پيش بيني بود
سه شنبه 11 مرداد 1390 - 15:15

استاد دانشگاه دمشق با هشدار درباره توطئه غرب ضد منطقه عربي و اسلامي ، شکست کشورهاي غربي در صدور قطعنامه عليه سوريه را با توجه موضوعيت نداشتن طرح چنين قطعنامه اي، قابل پيش بيني دانست.

حيّان سلمان روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: برخي شبکه هاي ماهواره اي عربي درباره رويدادهاي سوريه اقدام به تبلیغات منفی رسانه اي مي کنند.

سلمان گفت: شکست کشورهاي غربي در صدور قطعنامه ضد سوريه کاملا طبيعي است زیرا اين کشورها تنها به دنبال تامين منافع خاص خود هستند و کشورهاي روسيه و چين پس از اطلاع از واقعیتها در سوريه مقابل زياده خواهي هاي غرب ايستادگي کردند.

وي تاکيد کرد: آمريکا ، انگليس و فرانسه مي خواهند انديشه هاي سياه خود را در منطقه عملي سازند و اين منطقه را در وضعيت جنگ دايمي قرار دهند تا بدين وسيله منافع و بقاي خود را تضمين کنند.

سلمان ادامه داد: موضع روسيه و چين که مخالف صدور قطعنامه ضد سوريه هستند پس از آن اتخاذ شد که حقيقت رويدادهاي شهرهاي سوريه به خصوص پس از سفر سفيران روسيه و چين در دمشق به شهرهاي ناآرام براي آنان آشکار شد، و آنها به چشم خود جنايت هاي گروه هاي مسلح را که از خارج حمايت مي شوند؛ ديدند.

اين استاد دانشگاه دمشق تغيير موضع فرانسه و آلمان ضد سوريه را پيش بيني کرد و گفت: اين کشورها ممکن است پس از اطلاع يافتن از حقيقت رويدادها و اين که اين رويدادها با نقشه و حمايت آمريکا و اسراييل صورت مي گيرد، مواضعی منطقی اتخاذ کنند.

سلمان تاکيد کرد، واقعیت ها در سوريه با آنچه که رسانه ها بيان مي کنند بسيار فاصله دارد.

پربیننده ترین خبرها