در میان اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی

سفیر آمریکا به دمشق بازمی گردد

سفیر آمریکا به دمشق بازمی گردد
جمعه 14 مرداد 1390 - 05:22

در حاليکه مقامات آمريکايي از جمله " هيلاري کلينتون" در اظهاراتي مداخله جويانه، نظام سوريه را تهديد مي کنند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد که سفير اين کشور بزودي به دمشق بازخواهد گشت.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : " رابرت فورد" که اکنون در واشنگتن بسر می برد، بزودی عازم دمشق می شود.

تونر افزود: برای کاخ سفید مهم است که در سوریه باشیم تا بتوانیم با مخالفان نظام ارتباط برقرار و همچنین با مقامات سوری گفت وگو کنیم .

سفیر آمریکا در دمشق اخیرا با حضورغیرقانونی خود در شهر حماه سوریه تلاش کرد که مخالفان را به اقدامات شدیدترعلیه نظام سوریه تشویق و تحریک کند.

فورد حتی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی " ابی بی سی " آمریکا صراحتا از قصدش برای سفر به همه شهرهای سوریه به منظور دیداربا کسانی که آنان را مخالف نظام سوریه خواند، سخن گفت.

برخی از تحلیلگران معتقدند که برغم تهدیدات و اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی ، واشنگتن توانایی زیادی برای تاثیر گذاری در اوضاع سوریه ندارد.

" جان کارنی " سخنگوی کاخ سفید نیزدرسخنانی که بیانگرعصبانیت آمریکا از نقش سوریه در محور مقاومت و ناکامی های رژیم صهیونیستی است، گفت: " سوریه بدون اسد بهتر است".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها