آخرین تحولات لیبی

حمله ناتو به طرابلس

حمله ناتو به طرابلس
جمعه 14 مرداد 1390 - 05:55

مقامات رژيم ديکتاتوري قذافي اعلام کردند که نيروهاي پيمان آتلانتيک شمالي(ناتو) توربين گازي در غرب طرابلس را مورد حمله قرار داده که باعث قطع برق و گاز خانگي مناطق مختلف پايتخت ليبي شد.

 به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، " خالد الکعيم " معاون وزير امور خارجه ليبي گفت که انقلابیون با ایجاد خلل در خط لوله نفت در منطقه جبل نفوسه در جنوب غربي طرابلس باعث شدند که فعاليت در آخرين پالايشگاه فعال لیبی هم متوقف شود.

وی گفت که انقلابیون در منطقه الريانيه دريچه لوله ها را با بتون بسته اند.

از طريق اين لوله ها نفت به پالايشگاه الزاويه در 50 کيلومتري غرب طرابلس منتقل مي شد و در نيروگاه توليد برق نیز مورد استفاده قرار مي گرفت.

این ها در حالی است که انقلابیون لیبی یک کشتی حامل 39 هزار تن بنزین متعلق به رژیم قذافی را مصادره و آن را به بندر بنغازی منتقل کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه لیبی گفت: در حالي که ماموريت ناتو محافظت از غيرنظاميان اعلام شده است، ام ناتو قصد دارد بحران انساني در ليبي بوجود بياورد.

صدای دهها انفجار شدید پی در پی، بامداد امروز جمعه در پایتخت لیبی شنیده شد و این در حالی است که جنگنده های ناتو نیز در آسمان این شهر در پرواز بودند.

تلویزیون رسمی لیبی اعلام کرد که جنگنده های ناتو اهدافی غیرنظامی را در حومه " خله الفرجان" در جنوب شرق طرابلس مورد حمله قرار داده اند.

رژیم لیبی همچنین نیروهای ناتو را متهم کرد که در حملات هوایی به شهر زلتین در شرق طرابلس یک زن و فرزندش را کشته اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها