تعیین فرماندهان ارتش،اقتدار دولت ترکیه

تعیین فرماندهان ارتش،اقتدار دولت ترکیه
جمعه 14 مرداد 1390 - 09:21

تعيين فرماندهان جديد ارتش نشان دهنده قدرت و چارچوب اختيارات دولت ترکيه است

ریيس جمهور ترکيه با انتصاب ژنرال هاي معرفي شده برای فرماندهي ارتش ترکيه و ترفيع شماري از افسران عالي رتبه اين کشور موافقت و ژنرال نجدت اوزل را که حامی حل بحران کردها از طريق راه حل سياسي است، به عنوان رئيس ستاد مشترک ارتش اين کشور منصوب کرد.

عبدالله گل همچنين جايگاه 14 تن از ژنرال هاي زندانی ارتش ترکیه را به جاي ترفيع، تمديد کرد و دستور داد43 نفر از افسران به علت متهم بودن به دست داشتن در توطئه براي سرنگوني نظام تا زمان صدور حکم نهايي از کار معلق شوند.

"بلند کايا " یک تحليلگر سياسي ترک روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم گفت: تعيين رئيس جديد ستاد مشترک به حل مشکل کردها از طريق سياسي کمک خواهد کرد؛ زيرا ميليون ها شهروند کرد ترکيه در مناطق جنوب شرقي این کشور از حزب صلح و دمکراسي براي ايجاد راه حلي سياسي حمايت مي کنند.

وی افزود : مقامات دولت توانستند از ترفيع 14 تن از ژنرال هاي تحت نظر ارتش به علت تلاش براي کودتاي نظامي در ترکيه جلوگيري کرده و تنها با هدف حمايت از رئيس جديد ستاد مشترک، ماندن آنها در درجات نظامي کنوني شان را به مدت يک سال تمديد کنند؛ اما از سوي ديگر آنها را تا زمان صدور حکم درباره قضيه کودتا که به دست داشتن در آن متهم هستند از مراکز فرماندهي در ارتش دور کردند.

تنر يلدز وزير انرژي ترکيه نيز در اين باره به شبکه خبري العالم گفت:  تحولات اخير در چارچوب اجراي سياست هاي دولت و به فعل رساندن اختيارات نخست وزير قرار مي گيرد.

وی ادامه داد : در جریان انتخاب فرماندهان نظامي، ژنرال خيرت کبريک اوغلو به فرماندهي نيروهاي زميني، ژنرال امين مراد بلغول به فرماندهي نيروي دريايي، ژنرال محمد ارتن به فرماندهي نيروي هوايي و ژنرال  گاليونجو به عنوان فرمانده نيروهاي ژاندارمري منصوب شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها