ورود " بهار عربي " به آمريکا

ورود
جمعه 14 مرداد 1390 - 09:52

گروهي از شهروندان آمريکايي با الگوگيري از انقلاب ها در کشورهاي عربي که به " بهار عربي" معروف شده است، خواستار برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز در برابر کاخ سفيد شدند .

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از شبکه (الاقصی) ، این دسته از شهروندان آمریکایی اعلام کرده اند که روز ششم ماه اکتبر آينده در اعتراض به سياست رياضت جویانه دولت آمريکا براي کاهش سقف بدهي ها تظاهرات خواهند کرد.

اين فراخوان در دهمين سالگرد جنگ افغانستان و آغازسياست رياضت جویانه دولت آمريکا اعلام شد و  برگزارکنندگان گفته اند که اين تظاهرات فرصتی مناسب براي متوقف کردن این سياست کاخ سفید و آغاز تظاهرات مسالمت آميز علیه دولت آمریکا است.

دعوت کنندگان به تظاهرات که اين حرکت خود را " اکتبر 2011 " نامیده اند، بهار عربي و بيداري ملت های عرب و انقلاب آنان براي ايجاد دموکراسي را الگوی خود دانسته اند و گفته اند که شهرونداني عادي و نماينده ميليون ها آمريکایی ناراضی از حوادث سياسي و اقتصادی آزار دهنده کشورشان هستند.

درفراخوان این شهروندان آمریکایی با تاکید بر ضرورت توقف جنگ ها برای ایجاد زندگی بهتر و ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی ، آمده است: ما با جنايتکاران اقتصادي حريص که بر سیاست های آمریکا تسلط دارند، مخالفيم  و به همين دليل از همه آزادگان شجاع و وجدان های بيدار مي خواهيم ششم اکتبربراي فریاد زدن بر سر این جنایتکاران به جنبش اکتبر 2011 بپیوندند و در تظاهرات مقابل کاخ سفید شرکت کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها