مدير کل توليد نفت در منطقه جنوب ایران:

آتش سوزی خط لوله نفت اهواز عمدی نیست

آتش سوزی خط لوله نفت اهواز عمدی نیست
جمعه 14 مرداد 1390 - 13:36

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب تاکيد کرد، هيچ مدرکي مبني بر عمدي بودن آتش سوزي خط لوله انتقال نفت اهواز وجود ندارد.

" هرمز قلاوند" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با تاکید بر اینکه نتیجه تحقیقات درباره حادثه اهواز متعاقبا اعلام خواهد شد، اظهار داشت: هيچ دليل که نشان دهد انفجاري در اين خط لوله رخ داده است، وجود ندارد.

وی افزود: اين خط لوله بزرگترين خط لوله انتقال نفت در کشور نيست، و خط لوله ای معمولی به شمار می آید.

قلاوند خاطرنشان کرد: خبرها حاکي از آن است که در اين خط لوله که روزانه حدود 40 هزار بشکه نفت از ميدانهاي نفتي اهواز منتقل مي کند، آتش سوزي رخ داده است که در پی این آتش سوزی خط لوله بسته شد.

 وی خاطرنشان کرد: گروه هاي آتش نشاني توانستند در ساعت سه و ده دقيقه به وقت محلي آتش را که 300 متر مربع مساحت و 40 متر ارتفاع داشت، مهار کنند و پس از آن متخصصین برای ترمیم خط لوله به محل حادثه اعزام شدند.

مديرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با تاکيد بر اينکه اين مساله کاملا تحت کنترل است، افزود: ماموران سازمان حفاظت محيط زیست براي پاک کردن آب رودخانه ای که در اين حادثه آلوده شده است، در حال فعاليت هستند.

قلاوند با تاکید بر اینکه هیچگونه ارتباطی بین حادثه امروز و انفجاردر خط لوله انتقال گاز به ترکيه وجود ندارد، تاکيد کرد : اين حادثه تحت بررسي و تحقيق است و نتايج آن بعدا اعلام خواهد شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها