سخنگوی رسمی مقتدی صدر اعلام کرد:

مخالفت قاطع صدر با ادامه حضور اشغالگران

مخالفت قاطع صدر با ادامه حضور اشغالگران
جمعه 14 مرداد 1390 - 15:09

سخنگوي رسمي مقتدي صدر بر مخالفت قاطع اين جريان با ادامه حضور نظاميان آمريکايي درعراق تحت هر عنواني تاکيد کرد.

"شيخ صلاح العبيدي" سخنگوي رسمي مقتدي صدر به شبکه خبري العالم گفت: اخيرا گفته می شود تشکلهاي سياسي عراق خواستار ابقای نظامیان آمريکايي بعنوان سوپاپ اطمينان در برابر جنگ های فرقه اي و منازعات سياسي هستند؛ اما مخالفت گروه های سياسي عراقی با ماندن اشغالگران پس از سال 2011، در واقع پاسخ به درخواست مردم برای پایان اشغالگری است.

وي افزود: گروه های سياسي کشور تابع نظر مردم درباره خروج يا ماندن نيروهاي آمريکايي هستند، و سیاستمداران در صورت موافقت با ماندن اشغالگران، آرای خود را در انتخابات آینده از دست خواهند داد؛ موضع مردم حتي در بين کردها به سمت مخالفت با اشغالگري،  و مخالفت با احزاب کرد طرفدار تمديد حضور نيروهاي اشغالگر، گرايش پيدا کرده است.

العبيدي ادامه داد: رهبران تشکلها در نشست اخير خود درباره عدم تمديد حضور نيروهاي اشغالگر و اجازه دادن به دولت عراق در خصوص دادن توصيه هايي درباره کارشناسان نظامي آمريکايي مورد نياز عراق توافق کردند، اما جريان صدر با اين مسئله مخالفت کرد، زیرا اصولا با توافقنامه امنيتي امضا شده بين عراق و آمريکا مخالف بوده است.

وي با تاکید بر مخالفت جريان صدر با مسئله مصونيت سربازان و کارشناسان آمريکايي که ممکن است در عراق بمانند، گفت: برخي طرفها تلاش مي کنند مسئله کارشناسان نظامي را بهانه اي براي باقی ماندن نيروهاي آمريکايي در عراق قرار دهند.

سخنگوي رسمي سيد مقتدي صدر آنچه رسانه ها درباره موافقت جريان صدر با ماندن حداقل نيروهاي آمريکايي در عراق گفته اند را رد کرد و افزود: اين سخنان به طور نادرستي نقل شده است.

وي با تاکيد بر مخالفت جريان صدر با ماندن حتي يک سرباز آمريکايي در عراق ، گفت: اين جريان تلاش براي ابقاي نيروهاي آمريکايي تحت عنوان آموزش را تلاشي براي دور زدن مسئله خروج نهايي نيروهاي اشغالگر مي داند.

العبيدي با متهم کردن آمريکا به تلاش براي ضعيف جلوه دادن تواناييهاي نيروهاي عراقي در تامين امنيت کشور براي توجيه ماندن خود در عراق، افزود: امروز همسايگان عراق اين کشور را تهديد نمي کنند و تنها تهديد براي عراق رژيم صهیونیستی و القاعده است ، اما پس از خروج اشغالگران، القاعده بهانه اي براي حضور در عراق نخواهد داشت.



پربیننده ترین خبرها