تحلیلگر لبنانی تاکید کرد:

حضرت آیت الله خامنه ای،دست غرب را رو کردند

حضرت آیت الله خامنه ای،دست غرب را رو کردند
چهارشنبه 9 شهريور 1390 - 16:07

يک تحليلگر سياسي لبناني تاکيد کرد که حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيانات روشنگرانه خودشان در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر دست غرب بويژه آمريکا براي مصادره انقلاب هاي مردم در خاورميانه و شمال آفريقا را رو کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در خطبه دوم نماز عيد سعيد فطر که در دانشگاه تهران اقامه شد،اظهارداشتند : البته ما از وضع بحرين بسيار نگرانيم، به مردم بحرين جفا مي شود، ظلم مي شود؛ وعده‌هائى داده مي شود، اما به آن وعده‌ها عمل نمي شود. ملت بحرين، ملت مظلومى است. البته هر حركتى، هر اقدامى وقتى براى خداست، وقتى عزم و اراده پشت آن هست، اين حركت به طور قطع به پيروزى خواهد رسيد؛ اين در همه جا صادق است، در آنجا هم صادق است ".

" محسن صالح " روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، خاطرنشان کرد: غرب و بویژه آمریکا که همواره برای حمایت از رژیم های مستبد و دیکتاتور و تضعیف ملت های عرب از هیچ اقدامی فروگذار نمی کردند، امروز بدنبال بیانات روشنگرانه حضرت آیت الله خامنه ای دیگر نمی توانند نقش منجی ملت های عرب را بازی کنند.

وی تصریح کرد:هشدار به موقع رهبر انقلاب اسلامي ایران به ملت هاي عرب ، آنان را در خصوص دسیسه غرب و بویژه آمریکا برای مصادره و تحریف انقلاب ها و تغییر ماهيت و مسيرشان، هوشیار کرده است.

این تحلیلگر لبنانی گفت: غربی ها که حامیان دیکتاتورهایی مانند مبارک، بن علي، قذافي در مصر، تونس و لیبی و همچنین حکام بحرين و يمن بوده اند، تلاش می کنند با ادعای حمایت از انقلاب های عربی و گسترش دموکراسي و آزادي وارد عرصه شوند تا منافع خود را حفظ کنند.

صالح با انتقاد از ملاقات های مخالفان ازجمله لیبیایی و یمنی با غربی ها ، تاکید کرد: استمداد ازغرب همه تلاش هاي آنها را به باد مي دهد؛ آنان بايد به خود تکيه کنند.

وی بویژه به مخالفان سوری توصیه کرد که از نزدیک شدن به غرب بویژه آمریکا اجتناب کنند زیرا نظام سوریه واقعا قصد اصلاحات دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها