عبدالعزیز حکیم تایید کرد:

استعفای عبدالمهدی از معاونت ریاست جمهوری عراق

استعفای عبدالمهدی از معاونت ریاست جمهوری عراق
سه شنبه 10 خرداد 1390 - 04:38

يك مقام برجسته‌ مجلس اعلاي اسلامي ،استعفاي "عادل عبدالمهدي " معاون اول رئيس جمهور عراق را از سمت خود تائيد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم به نقل از اصوات العراق؛ سید عبدالعزیز الحکیم رهبر مجلس اعلاي اسلامي عراق استعفاي عادل عبدالمهدي از سمت معاون رئيس جمهوري عراق را تائيد كرد.

به گفته آقای حکیم استعفای آقای عبدالمهدی در راستای آسان کردن اداره امور بوده است. هر چند وی از دلایل اصلی این استعفا سخنی به میان نیاورد.

در همین حال یکی از اعضای مجلس اعلی با تایید این موضوع گفت که آقاي عبدالمهدي متن استعفاء نامه‌ خود را تقديم "جلال طالباني " رئيس جمهور عراق كرده‌ و دلايل خود را نيز تشريح كرده‌ است.

به‌ گفته‌ اين مقام مجلس اعلاي اسلامي عراق، تعيين سه‌ معاون براي رئيس جمهور و ادامه بحران سياسي در كشور از مهمترين دلايل استعفاي آقاي عبدالمهدي از سمت خود بوده‌ است.

عبدالمهدي كه از رهبران برجسته مجلس اعلاي اسلامي عراق است به عنوان معاون اول رئيس جمهوري عراق فعاليت مي‌كند و طالباني به هنگام سفر به آمريكا تمامي اختيارات خود را به وي واگذار كرده بود.

رابطه میان طالبانی و عبدالمهدی بسیار خوب و حسنه بوده است. با توجه به تحولات چند هفته اخیر در عراق به نظر می‌رسد اختلاف نظرهای سیاسی باعث شده باشد تا این فرد قدرتمند در ساختار سیاسی عراق اقدام به کناره‌گیری از قدرت کرده باشد. هر چند به باور بسیاری از کارشناسان رئیس جمهور عراق با استعفای وی موافقت نخواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها