کشف تونل جديد زير مسجد الاقصي

کشف تونل جديد زير مسجد الاقصي
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 07:27

بيت المقدس (العالم)ـ اشغالگران صهيونيست با هدف يهودي سازي بيت المقدس و تسلط بر ميراث اسلامي اين شهر به حفاري ها در زير مسجد الاقصي شدت بخشيده اند به طوري که ناظران به تازگي تونل جديدي را کشف کرده اند که صهيونست ها مدت ها به صورت مخفيانه در حال حفر آن بودند.

اين تونل بزرگ از پايين شهرک سلوان عبور کرده و پس از عبور از شهرک وادي حلوه و زير ديوار شهر قديمي به حياط مسجد الاقصي ختم مي شود.

شيخ عکرمه صبري رييس هيأت اسلامي عالي بيت المقدس و امام مسجد الاقصي در اين باره به خبرنگار العالم گفت: حفاري هاي اشغالگران در زير مسجد الاقصي به منزله تجاوز آشکار به مقدسات مسلمانان است. زيرا حياط مسجد و فضاهاي پيرامون آن جزو اوقاف اسلامي است.

وي هشدار داد: خطر ديگري که در اين زمينه وجود دارد اين است که آثار تاريخي در زير و اطراف مسجد الاقصي در معرض تخريب و نابودي قرار دارد.

براساس اطلاعات موجود، رژيم صهيونيستي تونل اخير را با يکي از تونل هاي سلوان که چند ماه پيش افتتاح شده متصل کرده است. طول تونل مذکور 500 متر است و از غرب مسجد عين سلوان آغاز و با عبور از خيابان اصلي شهرک سلوان و منازل اطراف آن به سوي مسجد الاقصي امتداد مي يابد.

ناجح بکيرات رييس اداره نسخه هاي خطي مسجد الاقصي در اين باره به خبرنگار العالم گفت: هدف از اين حفاري ها، تضعيف پايه هاي مسجد الاقصي است و قرار است ورودي اين حفاري ها برخلاف سال 1996 که در زير باب الغوانمه بود، در زير مصلاي مرواني باشد.
 
بکيرات هشدار داد: در اين صورت اشغالگران فضاي زير اماکن مقدس و تاريخي را در اختيار خواهند گرفت و به اقداماتشان در روي زمين نيز ادامه خواهند داد. رژيم صهيونيستي در صدد دستيابي به روزنه و محل نفوذي در داخل مسجد الاقصي است.

وي در ادامه اظهار داشت: امروزه شاهد گسترش حفاري ها و رسيدن آن به زير مسجد الاقصي و شبستان موزه اسلامي در جنوب غربي اين مکان مقدس هستيم.

پربیننده ترین خبرها