ايران محور مذاکرات وزيردفاع آمريکا دراسرائیل

ايران محور مذاکرات وزيردفاع آمريکا دراسرائیل
يکشنبه 17 مهر 1390 - 14:05

ايران محور اصلي مذاکرات وزير دفاع آمريکا در سفر به اراضي اشغالي بود.

گزارشگر کانال دو تلويزيون رژيم اسرائيل در اين خصوص گفت: "ليون پانيتا وزير دفاع آمریکا در سفری کوتاه به اسرائيل با ايهود باراک ديدار و گفتگو کرد. بررسي تحولات خاورميانه و خطرات تهديد کننده از سوی ايران محور اين گفتگوها بود".

وي افزود: "زماني که پانيتا رياست سی آی ای را برعهده داشت، طرح حمله نظامي اسرائيل به تأسیسات هسته اي ايران را ارائه داد. وي برای رويارويي با ايران؛ پيوستن اعراب به ائتلاف اسرائيل و آمريکا در مقابله با ايران را مطرح کرد".

در همين حال تلويزيون رژيم صهیونیستی بخشهايي از اظهارات پانيتا را در اين زمينه پخش کرد.

بانتيا گفت: "تا جايي که توان داريم اقدامات لازم را  براي حمايت از امنيت داخلي اسرائيل انجام مي دهيم. کشورهاي منطقه در اين زمنيه بايد با ما همکاري کنند".

وزير دفاع آمريکا اقدام کنگره آمريکا در متوقف ساختن کمکهاي مالي و نقدي آمريکا به تشکيلات خودگردان فلسطين را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "اقدام کنگره در متوقف ساختن کمکهاي مالي به تشکيلات خودگردان فلسطین در اين برهه زماني حساس که همواره سعي مي شود اطراف فلسطيني را براي مذاکره با اسرائيليها قانع کنيم، اقدامي نادرست است".

 

دکتر "وفيق ابراهيم" کارشناس مسائل رژيم اشغالگر در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبکه خبري العالم تصريح کرد: اظهارات پانيتا در کنفراس مطبوعاتي با وزير جنگ رژيم صهیونیستی، بيانگر ماهيت واقعي سياستهاي خارجي آمريکا است.

مسئولان واشنگتن ايران را يک مانع اساسي در برابر گسترش نفوذ آمريکا در منطقه مي دانند.

وي افزود: حمایت جمهوري اسلامي ايران از مقاومت، در کنار نگرشهاي نوين این کشور به تحولات روز جهان، و همچنين عملکرد آن در پيروي از الگوي اقتصادي پيشرفته که توانسته است با اقتصاد کشورهاي پيشرفته جهان به رقابت بپردازد، توانسته است طرحهاي امپرياليست نوين را با بن بست مواجه کند.

وي گفت: گامهاي بلندي که جمهور اسلامي ايران طي چند سال اخير در زمينه پيشرفتها نظامي و علمي برداشته است، اين کشور را به يک قدرت فرامنطقه اي تبديل کرده است بنابراين نگراني پانتيا و دوستان اسرائيلي او از پيشرفتهای يران امري بديهي است.

وي افزود: آمريکا در راستاي طرح ايران هراسي، توانست برخي از دولتهاي دست نشانده را در منطقه با اسرائیل همراه کند، اما به لطف الهي  موج سهمگين  انقلابهاي عربي تواسنت مهره هاي آمريکا و اسرائيل را در منطقه سرنگون سازد.

 

 

 

 

 



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها