رقابت قطر وعربستان بر سر يمن

رقابت قطر وعربستان بر سر يمن
دوشنبه 18 مهر 1390 - 07:24

رييس دفتر سياسي حزب دموکرات يمن با اشاره به رقابت قطر وعربستان در يمن گفت: اين رقابت از هر نظر به نفع آمريکا است.

احمد الفقيه دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: احزاب مخالف موسوم به ديدار مشترک و عبدالله بن حسين الاحمر يکي از سران قبيله حاشد و همچنين شيخ الزنداني و دکتر الخميسي همواره با عربستان ارتباط دارند.

وي تاکيد کرد: طرح هاي مورد حمايت قطر و عربستان در يمن به اين علت به نتيجه نرسيده است که آمريکا قصد دارد اکنون در کشورهاي عربي و به دست خودِ اعراب اقدامي را انجام دهد که نتوانست با بکارگيري شيوه هاي رعب و وحشت در عراق و در سال 2006 در لبنان و در غزه انجام دهد.

الفقيه افزود: قطر از مدتها پيش با عربستان رقابت مي کند و با آن اختلاف دارد اين دو کشور در يمن رقابت مي کنند و آمريکا مانعي در آن نمي بيند.

رييس دفتر سياسي حزب دموکرات يمن تصريح کرد: رقابت عربستان و قطر در منطقه، بهار عربي را به طرف آمريکا سوق مي دهد.

الفقيه با تاکيد بر اين که عربستان براي شعله ور کردن جنگ هاي داخلي تلاش مي کند؛ گفت: سلفيه بازوي عربستان در يمن است و اکنون در هر روستاي زيديه در يمن يک مسجد سلفي وجود دارد همچنين در هر روستاي شافعيه مسجد سلفي وجود دارد که شافعي ها و همچنين صوفي ها را تکفير مي کنند.
 
وي تصريح کرد: شيوه عربستان براي تسلط يا نفوذ در کشورهاي عربي رشوه دادن است. عربستان به همه از جمله آمريکايي ها رشوه مي دهد و هر سياستمدار معتبري در آمريکا از دولت عربستان از طريق شرکت هاي فرضي يا واقعي رشوه مي گيرد تا اگر زماني به قدرت رسيد به آنها در مقابل آن خدمات دهد.
 
رييس دفتر سياسي حزب دموکرات يمن در ادامه تاکيد کرد که خروج علي عبدالله صالح از صنعا و عزيمت وي به آلمان تغيير زيادي در يمن ايجاد نخواهد کرد.

الفقيه گفت: صالح يمن را به مقصد آلمان ترک مي کند و دو باره بازخواهد گشت بدون اينکه تغيير زيادي در يمن رخ دهد همانطور که قبل از آن به عربستان رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها