سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد:

افزایش 40 درصدی خشونت علیه فلسطینی ها

افزایش 40 درصدی خشونت علیه فلسطینی ها
پنج‌شنبه 19 آبان 1390 - 06:15

گزارش سازمان ملل متحد حاکيست که حملات هفتگي صهيونيست ها که منجر به زخمي شدن شهروندان فلسطيني و وارد شدن خسارت به اموال آنان مي شود ، در سال 2011 در مقايسه با سال قبل 40 درصد افزايش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم گزارش سازمان ملل متحد بر این مساله تاکید کرد که بیش از 80 شهر و روستای محل سکونت 250 هزار شهروند فلسطینی در معرض حملات و اقدامات خشونت بار صهیونیست ها قرار دارد که از این میان، 76 هزار نفر در معرض خطر شدید قرار دارند .

براساس این گزارش میانگین حملات هفتگی صهیونیست ها که منجر به زخمی شدن شهروندان فلسطینی و یا وارد آمدن خسارت به اموال آنها می شود، در سال 2011 در مقایسه با سال قبل به میزان 40 درصد افزایش یافته است که این میزان در مقایسه با سال 2009 میلادی به بیش از 165 درصد می رسد.

این گزارش به نقل از منابع قدس اشغالی حاکیست ، در گزارش روز چهارشنبه (9/11/2011) دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد "اوچا" آمده است که حملات خشونت آمیز صهیونیست ها امنیت جانی و معیشتی شهروندان فلسطینی ساکن اراضی تحت اشغال نظامی رژیم صهیونیستی را به خطر می اندازد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از این گزارش اعلام کرد :  اقدامات خشونت آمیز صهیونیست ها مواردی مانند تجاوز جانی و اقدامات ایذائی و تصرف دارایی ها و اموال شخصی شهروندان و تخریب آنها و ممانعت از تردد آنها به مراتع و اراضی کشاورزی و حملات به احشام و چهارپایان و اراضی کشاورزی را شامل می شود.

این گزارش رژیم صهیونیستی را مسئول رواج خشونت و حملات شهرک نشینان صهیونیست دانسته و آورده است که «در سال های اخیر، حملات زیادی توسط صهیونیست های ساکن تجمعات صهیونیستی کوچکی که به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز رسمی در اراضی متعلق به شهروندان فلسطینی احداث شده اند، صورت گرفته است. از سال 2008 میلادی شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان و اموال آنها حمله می کنند و از این مساله به عنوان ابزاری برای منصرف کردن مراجع صهیونیستی از تخریب تجمعات صهیونیستی غیرقانونی استفاده می کنند و این اقدامات در راستای طرح موسوم به "انتقام گیری" صورت می گیرد.

این گزارش همچنین آورده است که در سال 2011 نزدیک به 10 هزار اصله درخت متعلق به شهروندان فلسطینی که اکثرا درخت زیتون بودند، تخریب شده است که این مساله باعث تضعیف شرایط معیشتی صدها شهروند فلسطینی شده است.

گزارش اوچا دلیل اصلی اقدامات خشونت بار صهیونیست ها را سیاست های چندین دهه گذشته دولت عبری دانست که به صورت غیرقانونی باعث تسهیل و تشویق روند سکونت صهیونیست ها در اراضی فلسطینی و تصرف تدریجی اراضی و منابع فلسطینی و راه های اصلی توسط صهیونیست ها می شود و دو رژیم جداگانه حقوقی و امتیازاتی را به وجود آورده است که یکی از آنها به نفع شهرک نشینان صهیونیست و به ضرر بیش از 2.5 میلیون شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری است. از سوی دیگر، تلاش های رسمی اخیر برای مشروعیت بخشی به تصرف اراضی فلسطینیان توسط صهیونیست ها باعث ترویج فرار از مجازات شده است که به نوبه خود به روند افزایش خشونت کمک می کند.

در گزارش دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد همچنین آمده است که بیش از 90 درصد شکوائیه های شهروندان فلسطینی علیه اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینیان صهیونیست بدون ارائه کیفرخواست مختومه شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که مراجع صهیونیستی بارها در اعمال قانون در قبال اقدامات خشونت آمیز صهیونیست ها علیه فلسطینیان ناکام بوده اند و نتوانسته اند این حملات را متوقف کنند و از سوی دیگر، این حملات به صورت کافی و مناسب پیگیری نشده اند.

علاوه بر این، تدابیر لازم بر اساس رژیم حقوقی کنونی و از جمله الزام فلسطینیان به ارائه شکوائیه های خود به پاسگاه های پلیس صهیونیستی در داخل شهرک های صهیونیست نشین، تا حد زیادی مانع از اعمال قانون می شود؛ چرا که فلسطینیان حاضر به ارائه شکوائیه ها به این مراکز نمی شوند.

بر اساس این گزارش، در ژوئیه سال 2011 127 نفر به صورت دسته جمعی و به خاطر حملات مکرر شهرک نشینان صهیونیست از یک مجتمع فلسطینی نشین مهاجرت کرده اند و برخی خانواده های متضرر به مناطق "أ" و "ب" نقل مکان کرده اند.

در این گزارش همچنین خاطر نشان شده است که خطر کوچاندن خانواده های متضرر از اقدامات خشونت بار شهرک نشینان صهیونیست باعث نگرانی زیاد نسبت به خشونت های صهیونیست ها و محدودیت های دامنه دار علیه برخی شهرها و روستاهای فلسطینی نشین و به ویژه محدودیت های اعمال شده در زمینه تردد آنها و تخریب منازلشان شده است و علا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها