عضو دبيرخانه کل جمعيت وفاق درگفتگو با العالم تشريح کرد:

جزییات شهادت ومثله کردن پيکر نوجوان بحريني

جزییات شهادت ومثله کردن پيکر نوجوان بحريني
شنبه 28 آبان 1390 - 15:14

منامه (العالم)ـ عضو دبيرخانه کل جمعيت وفاق بحرين گفت: نيروهاي امنيتي بحرين با خودرو"علي يوسف بداح الستراوي" نوجوان 16 ساله را در جريان تظاهرات ديروز (جمعه) در روستاي الجفير از توابع جزيره الستره، زير گرفتند و پيکر او را چندين بار به ديوار کوبيده و مثله کردند.

"مجيد ميلاد" روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: مردم بحرين امروز در جزيره الستره پيکر يوسف علي بداح الستراوي (16 ساله) را تشييع کردند.

عضو دبيرخانه کل جمعيت وفاق بحرين در باره چگونگي به شهادت رسيدن اين نوجوان 16 ساله بحريني گفت: يکي از خودروهاي گشتي نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه در روستاي الجفير در خيابان "الشمال" با وحشي گري تمام اين نواجوان 16 ساله را زير گرفت و با مثله کردن پيکر وي، او را به شهادت رساند.

ميلاد تصريح کرد: يکي از شاهدان - که خود نيز در تظاهرات ديروز زخمي شده است- در اين خصوص تصريح کرد: خودروي نيروهاي امنيتي با سرعتي بيش از يکصد کليومتر در ساعت يوسف علي بداح الستراوي را زير گرفت. در آن هنگام هوا تاريک شده بود و راننده خودرو با قصد زير گرفتن تظاهرکنندگان چراغ هاي خودرو را خاموش کرده بود.

عضو دبيرخانه کل جمعيت وفاق بحرين گفت: راننده خودرو چهار نفر از شهروندان را زير گرفت. در اين حادثه دو نفر زخم سطحي برداشتند؛ نفر سوم پايش شکست و نفر چهارم نيز که بر اثر عبور چندين باره خودرو از روي بدنش و پرت کردن پيکرش بر روي پياده رو شهيد شد.

وي افزود: راننده خودروي امنيتي رژيم بحرين به اين اقدام نيز بسنده نکرد بلکه پيکر بي جان نوجوان بحريني را با فشردن بر ديوار به وسيله خودرواش مثله کرد؛ به گونه اي که پيکر اين شهيد متلاشي و تمام استخوان‌هاي بدن او خرد شد و از ناحيه شکم شکاف برداشت.

ميلاد گفت: گوشت هاي پيکر اين شهيد بر روي پياده رو ريخته و له شده بود. اين حادثه به گونه اي وحشت‌انگيز بود که يکي از ماموران سرنشين اين خودرو شوکه شده و ديوانه‌وار از خودرو پياده شد و پا به فرار گذاشت.

وي تصريح کرد: نيروهاي رژيم، پس از اين حادثه، وحشيانه به منطقه "الجفير" يورش بردند و براي اينکه از نزديک شدن مردم به پيکر اين شهيد و عکس برداري از آن جلوگيري کنند به شدت بين مردم گاز اشک‌آور و بمب‌هاي صورتي پرتاب کردند که اين اقدامات نتوانست مانع از تجمع مردم شود.

ميلاد در ادامه افزود: پس از اين حادثه، نيروهاي امنيتي رژيم بحرين پيکر شهيد الستراوي را به خيابان اصلي منتقل و خودرو را در کنار آن متوقف کردند تا چنين القا کنند که حادثه تصادف و اتفاق بوده است و از نيروهاي دفاع مدني خواسته شد مکان حادثه را شتشو کنند و آثار خون و متلاشي شدن پيکر اين شهيد را پاک کنند.

عضو دبير خانه کل جمعيت الوفاق بحرين تصريح کرد: شهروندان بحريني عصر امروز براي تشييع پيکر اين شهيد 16 ساله به منطقه الستره رفتند و با وجود محاصره منطقه و حمله به شرکت کنندگان مراسم تشييع پيکر اين شهيد انجام شد.

وي گفت: پزشکي قانوني اعلام کرد که استخوان هاي بيشتر نواحي پيکر اين شهيد از جمله استخوان هاي سينه و صورت خرد شده است به گونه اي که تکه هاي جسد را با قرار دادن داخل گوني حمل کرده اند.

ياد آور مي شود که قرار است مردم بحرين فردا و دوشنبه در اعتراض به سرکوب تظاهرات مسالمت آميز و شهيد و زخمي کردن مردم تظاهرات برگزار کنند.

پربیننده ترین خبرها