مسلمانان نيجريه درسوگ سالار شهيدان

مسلمانان نيجريه درسوگ سالار شهيدان
يکشنبه 13 آذر 1390 - 04:23

نيجريه ( العالم)- مسلمانان نيجريه هر ساله در ماه محرم به سوگواري سالار شهيدان امام حسين (ع) مي پردازند و آيين عاشوراي حسيني را طي مراسم ويژه اي با گردهمايي در مساجد و خانه ها برگزار مي کنند.

به گزارش يکشنبه خبرنگار شبکه خبري العالم ازنيجريه، مردم مسلمان اين کشور با گراميداشت حماسه کربلا توفيق جهاد و فداکاري براي اعتلاي اسلام را از خداوند متعال طلب مي کنند.

عاشورا نقطه عطف بي بديلي در کل تاريخ است که عواطف همه وجدان هاي بيدار را در همه مکان ها و زمان ها تحت تاثير قرار مي دهد. زبان عاشورا زبان هستي و زبان فطرت آدمي است که همه انسان ها با نژادها و رنگ هاي گوناگون شان آن را در مي يابند.

"شيخ محمد بن عياض" روحاني اهل نيجريه، در اين باره در گفت وگو با خبرنگار العالم مي گويد: امت اسلام پس از شهادت امام حسين عليه السلام به خونخواهي او و اهل بيتش به پا خاست، زيرا آن حضرت پرچم و نماد دين بود که در راه خدا به شهادت رسيد.

احمد بللو يکي از اساتيد دانشگاه نيجريه نيز به خبرنگار العالم گفت: ماه محرم و واقعه عاشوراي حسيني درس بزرگي براي امت اسلام و همه آزادگان جهان است.

بللو خاطرنشان کرد: امام حسين عليه السلام به فرمان خدا و براي نجات اسلام از خطر انحراف بزرگي که پس از شهادت امام علي عليه السلام بدست حکومت اموي در جامعه مسلمانان پديد آمده بود، قيام کرد.

وي افزود: پيام عاشورا ايستادگي در برابر ظلم و ستم و تسليم محض در برابر خالق و پروردگار يکتا است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها