پس از کنترل هواپيماي جاسوسي آمريکا توسط نيروهاي مسلح ايران

پخش تصاوير هواپيماي بدون سرنشين آمريکا

 پخش تصاوير هواپيماي بدون سرنشين آمريکا
پنج‌شنبه 17 آذر 1390 - 15:39

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصاويري از هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريکا که به دست نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران کنترل شده است ، را دراختيار شبکه هاي تلويزيوني قرارداد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم دراين تصاوير که از شبکه العالم نيز پخش شد ، هواپيماي موسوم به آر - کيو 170سرنشين آمريکايي که با خسارات جزئي رل نيروهاي ايران در آمده است ، در معرض ديد عموم قرار گرفت .
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز چگونگي کنترل هواپيماي پيشرفته جاسوسي امريکا بدست نيروهاي مسلح ايران را تشريح کرد.
سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده اعلام کرد: اخيرا با اطلاعات جمع آوري شده و مراقبت هاي دقيق الکترونيکي مشخص شد اين هواپيما قصد نفوذ و جاسوسي بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود آن به فضاي شرق کشور، در کمين گاه الکترونيکي نيروهاي مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ايران به زمين نشانده شد.
به گفته وي  آر- کيو 170 با طول دو بال حدود 26 متر، بدنه چهار و نيم متر و ارتفاع يک متر و 84 سانتي متر  داراي سيستم هاي پيشرفته جمع آوري اطلاعات در ابعاد الکترونيکي، تصويري و مخابراتي و سامانه هاي راداري مختلف است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه افزود: اين هواپيما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گريز طراحي شده و از حيث فناوري آخرين نمونه هواپيماهاي پيشرفته اي است که امريکا مورد استفاده قرار مي دهد.
سردار حاجي زاده با بيان اين که فناوري به کار رفته در اين هواپيما قبلا در هواپيماهاي B2 و F35 نيز استفاده شده است، افزود: هدايت اين هواپيما توسط ماهواره و همچنين ايستگاه هاي زميني در افغانستان و امريکا صورت مي پذيرد.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامي به خوبي واقفند که اين هواپيما چه اطلاعات فناوري ذي قيمتي با خود دارد.

 

احضار سفير سوئيس درتهران به وزارت امور خارجه

در همين حال وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه با احضار سفير سوئيس در تهران، ضمن اعتراض بسيار شديد به تجاوز يك فروند هواپيماي جاسوسي امريكا به عمق حريم هوايي ايران، توضيحات فوري و اقدامات جبراني دولت امريكا در اين زمينه را خواستار شد.
به گزارش روز پنجشنبه اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، اين تجاوز هوايي با اقدام به موقع و مقتدرانه نيروهاي مسلح روبرو و هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا در خاك ايران به زمين نشانده شد.
در يادداشت اعتراض دولت ايران كه عصر روزپنجشنبه به سفير سوئيس، حافظ منافع امريكا در ايران تسليم شد، با اشاره به افزايش اقدامات تحريك آميز و مخفيانه امريكا عليه ايران، از جمله تجاوز يك فروند هواپيماي جاسوسي آر كي يو 170 به عمق حريم هوايي ايران، آمده است اين اقدام دولت آمريكا نقض تمام قوانين و مقررات شناخته شده بين المللي و اقدام عليه صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي است و طبعاً همه مسئوليت آن بر عهده دولت آمريكاست.
دولت جمهوري اسلامي ايران با اعلام شديدترين اعتراضات خود عواقب تكرار چنين رفتارهايي را متوجه دولت آمريكا دانسته و حـــق پي گيري شايسته موضوع را براي خود محفوظ مي داند.

پربیننده ترین خبرها