20 سازمان تخریب خانه های فلسطینی را محکوم کردند

20 سازمان تخریب خانه های فلسطینی را محکوم کردند
چهارشنبه 23 آذر 1390 - 12:13

ائتلافي از 20 سازمان و نهاد خيريه، امداد رسان و حقوق بشري تخريب خانه هاي فلسطيني در کرانه باختري رود اردن و شهر اشغالي قدس از سوي رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، اين سازمان هاي غيردولتي در بیانیه ای اعلام كردند: مسئولان اسرائیلی در يك سال گذشته تخريب خانه هاي فلسطيني را در كرانه باختري وبخش شرقی قدس را تشديد كرده اند به نحوي كه تعداد آوارگان فلسطيني در سال جاري ميلادي در مقايسه با سال گذشته دو برابر شده است.

سازمان عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر و سازمان خيريه و بين المللي "آكسفام" از جمله 20 نهاد غيردولتي هستند كه همزمان با تشكيل جلسه نمايندگان گروه چهارجانبه تماس خاورميانه در شهر قدس، گزارش خود را درباره تشديد اقدامات غيرقانوني رژيم صهيونيستي منتشر كردند.

براساس اين گزارش، همزمان با افزايش تخريب خانه هاي فلسطيني و آوارگي ساكنان آن، گسترش شهرك هاي صهیونیست نشين نيز سرعت گرفته است و افزايش خشونت ها عليه مردم فلسطين توسط شهرك نشين هاي صهيونيست نیز در سال جاري ميلادي تشديد شده است.

ائتلاف 20 سازمان خيريه و حقوق بشري از گروه چهارجانبه تماس خاورميانه خواسته است تا رژيم صهيونيستي را براي متوقف كردن تخريب خانه هاي فلسطيني و گسترش شهرك هاي صهیونیست نشين تحت فشار قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که گروه چهارجانبه از واقعيات موجود جدا شده است و ضرورت دارد كه سريعا نوع رويكرد خود را به مسائل خاورميانه تغيير دهد و نشان دهد كه مي تواند تغييرات واقعي را در زندگي فلسطيني ايجاد كند.

بر اساس اين گزارش، از آغاز سال جاري ميلادي بيش از 500 خانه فلسطيني به همراه ديگر تاسيسات حياتي نظير چاه آب متعلق به فلسطيني ها در كرانه باختري و بخش شرقی قدس تخريب شده است كه در نتيجه آن، بيش از هزار نفر ديگر از فلسطيني ها آواره شده اند.

اين گزارش همچنين نشان مي دهد كه رژيم صهيونيستي در سال جاري ميلادي طرح ساخت بيش از چهار هزار واحد مسكوني در شهرك هاي صهیونیست نشين را تصويب كرده كه اين رقم از سال 2006 تاكنون بي سابقه بوده است.

سازمان هاي خيريه و حقوق بشري پيش بيني كرده اند كه اگر رژيم صهيونيستي برنامه هاي توسعه طلبانه خود را در زمينه شهرك سازي در شهر قدس ادامه دهد، احتمالا در سال آينده ميلادي حدود دو هزار و 300 نفر ديگر از ساكنان فلسطینی اين شهر آواره خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها