تظاهرات علیه اشغالگری صهیونیست ها :

عزم جدی بر اجرای حق بازگشت آوارگان

عزم جدی بر اجرای حق بازگشت آوارگان
دوشنبه 16 خرداد 1390 - 18:44

يک مسئول سوري، خيزش مردم فلسطين و سوريه را در سالروز فاجعه اشغال فلسطين موسوم به روز نکبه ، سرآغاز حرکتي گسترده براي آزادسازي جولان و فلسطين دانست.

مدحت صالح مدير دفترامور جولان در دولت سوريه روز دوشنبه درمصاحبه با شبکه خبري العالم، گفت : آنچه در روز پانزدهم ماه مي و ديروز شاهد بوديم، نشان دهنده عزم قوي مردم سوريه و فلسطين براي اجراي قطعنامه هاي مربوط به حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خود و بازگشت اهالي جولان به روستاهاي خود در مناطق اشغالي است.

وي سکوت کشورهاي غربي و مجامع بين المللي در قبال کشتار معترضین در مرزهاي جولان اشغالي از سوي نظاميان رژيم اشغالگر اسرائيل محکوم و تاکید کرد : فلسطيني ها و سوري ها با دست خالي در برابر صهيونيست ها خواهند ايستاد و با آن ها مقابله خواهند کرد.

وي افزود: آنچه در ورودي منطقه اشغالي جولان در سوريه اتفاق افتاد، بيانگر جنايتي بزرگ است که ارتش اشغالگر صهيونيستي عليه شهروندان بيگناه سوریه اعم از زنان و کودکان مرتکب شد.

مدير دفترامور جولان در دولت سوريه تاکيد کرد : اراده مردم فلسطين و سوريه ، راسخ و استوار است و آن ها مجددا به سمت مرزهاي سرزمين اشغالي حرکت خواهند کرد و درنهايت پيروزي از آن آنها خواهد بود.

صالح از اعلام همبستگي و همدردي اهالي منطقه اشغالي جولان با جوانان عرب و تحويل ندادن آنان به نيروهاي رژيم اشغالگر اسرائيل با وجود مطالبه نيروهاي اشغالگر تمجيد کرد و درعين حال از موضع سازمان ملل درقبال تظاهرکنندگان که به جاي درخواست از نيروهاي رژيم اشغالگربراي ترک منطقه، از تظاهرکنندگان خواست که آنجا را ترک کنند ، انتقاد کرد.

مدير دفتر امور جولان در دولت سوريه از سکوت غربي ها درقبال شهادت و زخمي شدن صدها نفر به ضرب گلوله های نيروهاي اشغالگر صهيونيستي انتقاد کرد و گفت از آنجايي که سازمان ملل براي فلسطيني ها و عرب ها هيچ اقدامي نکرده است ، آنان در بازپس گيري سرزمين هاي اشغالي خود به اين سازمان تکيه نمی کنند و به آن اميدی ندارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها