تلاش برای حمله به مسجد الاقصی

تلاش برای حمله به مسجد الاقصی
شنبه 3 دی 1390 - 06:06

به دنبال تلاش شهرك نشينان صهيونيست براي ورود به مسجد الاقصي به بهانه اعياد يهوديان، شخصيت هاي فلسطيني درباره پيامدهاي تكرار تعرض به اين مكان مقدس هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، ساكنان شهرك سلوان در بيت المقدس پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به تخريب و مصادره املاكشان از سوي رژیم اشغالگر و واگذاري آنها به شهرك نشينان صهيونيست، اقدام به برگزاري تحصن كردند.

"مراد ابوشافع" عضو كميته دفاع از اراضی سلوان به خبرنگار شبکه العالم، گفت: ارتش رژيم صهيونيستي هر روز احكام جديدي  برای تخريب منازل فلسطيني ها در بيت المقدس و به ويژه در شهرك سلوان صادر مي كند.

ابوشافع افزود: شهرداري و پليس رژیم اشغالگر در بيت المقدس به طور مداوم به ما و خانه هايمان حمله مي كند تا آنها را ترك كنيم.

وی افزود: اشغالگران اقدام به تخريب منازل می کنند و درصد هستند تا محله هاي ما را به طور كلي مصادره كنند و هدف نهايي از این کار هم اين است كه با اعمال فشار، بتوانند ما را از صحنه خارج كنند.

گروهي از شهرك نشينان صهيونيست به بهانه عيدهاي يهوديان، تلاش كردند تا از طريق باب المغاربه به مسجد الاقصي وارد شوند اما مردم بيت المقدس با دستان خالي در مقابل آنها ايستادند و از ورود آنها جلوگيري كردند.

فلسطینی های شهر مقدس قدس همچنين درباره تلاش هاي پي در پي گروه هاي افراطي صهيونيست براي نابودي مقدسات اسلامي و عربي در این شهر هشدار دادند.

"شيخ ناجح بكيرات" رئيس مركز نسخه هاي خطي مسجد الاقصي به شبکه العالم گفت: اشغالگران صهيونيست از همان ابتدا تلاش كرده اند تا مسجد الاقصي را اشغال كند و در حقيقت هدف از اين حملات پياپي، رسيدن به مسجد الاقصي و تغيير واقعيت موجود است.

وی افزود: اين همان وضعيتي است كه اشغالگران صهيونيست از 44 سال پيش در تلاش بوده اند تا آن را تغيير داده و وضعيت جغرافيايي و سياسي بيت المقدس را دگرگون كنند تا بتوانند به داخل مسجد الاقصي نفوذ كنند.

لازم به ذكر است در آستانه فرا رسيدن عید مسيحيان، نيروهاي اشغالگر بر شدت محاصره بيت المقدس و مقدسات آن افزوده و ورودي هاي اصلي منتهي به بيت المقدس و بيت اللحم را به شدت كنترل مي كنند.

23-20:53 

پربیننده ترین خبرها