یورش نظامیان به شهر قطیف عربستان

یورش نظامیان به شهر قطیف عربستان
سه شنبه 13 دی 1390 - 16:32

يک روز پس ازاعلام فهرستي از افراد تحت تعقيب در استان شيعه نشين الشرقيه، گروهي از نظاميان وارد شهر قطيف در اين استان شدند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع عربستانی اعلام کرد، نیروهای سعودی با خودروهای نظامی پس از ورود به شهر قطیف، در جزیره "تاروت" مستقر شدند.

این منابع همچنین از شنیده شدن صدای تیراندزای از منطقه محل استقرار این نیروها خبر دادند.

 

سرلشکر "منصور الترکی" سخنگوی وزارت کشور سعودی عصر دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در ریاض با اعلام فهرستی از اسامی افراد تحت تعقیب در استان الشرقیه گفت: "این افراد به تجمع غیرقانونی، آشوب، ایجاد مانع در عبور و مرور، خسارت زدن به اموال عمومی و خصوصی، در اختیار داشتن سلاح گرم، و تیراندازی به  شهروندان و نیروهای امنیتی برای اجرای اهداف طرفهای خارجی متهم هستند".

الترکی با این ادعا که این افراد تحت تعقیب از جنایتکاران با سابقه هستند، از آنها خواست به سرعت خود را تحویل دهند، زیرا در غیر این صورت دستگیر خواهند شد!

 

استان شیعه نشین الشرقیه عربستان در ماه های اخیر شاهد تظاهرات مردم برای اعتراض به تبعیض ها، و آزادی بازداشت شدگان سیاسی بوده است.

به گفته ساکنان الشرقیه، با وجود مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردم، نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را هدف گلوله های جنگی و گازهای اشک آور قرار می دهند، که در نتیجه آن تا کنون 4 تن از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده اند.

وزارت کشور عربستان پیش از این نیز برای شانه خالی کردن از مسئولیت حمله نیروهای امنیتی سعودی به مردم منطقه الشرقیه، افراد وابسته به طرفهای خارجی را مسئول این حوادث معرفی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها