تحلیلگراسرائیلی: ایران با آتش بازی می‌کند

تحلیلگراسرائیلی: ایران با آتش بازی می‌کند
چهارشنبه 14 دی 1390 - 06:59

تحليلگر مسائل رژيم صهيونيستي با اشاره به رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، بسته شدن تنگه هرمز را "بازي با آتش" توصيف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، "نداف أیال" تحلیلگر مسائل سیاسی کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "ایرانیها به تهدیدات خود در خصوص بستن تنگه هرمز شدت بخشیدند".

وي افزود: "این تنگه در خلیج فارس قرار دارد و 40% از نفت جهان از آن عبور می کند. بستن این تنگه اقتصاد جهان را زیر و رو خواهد کرد".

ایال تأکید کرد: "ایرانیها تهدید کردند در صورت افزایش سقف تحریم ها علیه این کشور، مانع عبور 40 در صد از نفت مورد نیاز جهان از تنگه هرمز می شوند".

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات امیردریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه پخش کرد.

حبیب الله سیاری گفت: "بستن تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران بسیار آسان است".

 

تحليلگر مسائل سياسي اسرائيلي در ادامه اظهارات خود گفت: "آنها با آتش بازی می کنند؛ در صورتی که ایران برای بستن تنگه هرمز اقدام نماید، مقابله با برنامه هسته ای این کشور برای اسرائیل آسانتر خواهد بود. در این صورت نه تنها آمریکا بلکه همه کشورهای جهان علیه ایران متحد می شوند".

 

"خالد الرواس" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در گفتگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض تهدیدات ناعادلانه غرب در زمینه شدت بخشیدن به تحریم ها می باشد، اظهارات مسؤولان نظامی ایران در خصوص بستن تنگه هرمز امری کاملا بدیهی و حق مسلم یک کشور در تحکیم قلمروی آبی خود است.

وي افزود: رژیم اسرائیل و متحدانش ادعا می کنند که برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بزرگترین تهدید در منطقه است، اين در حالي است که جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از مرزهای خود در برابر متجاوزان نيازي به سلاح اتمي ندارد.

 

4-8:01

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها