عربستان؛ فقر 22 درصدی با درآمد 230 میلیاردی

عربستان؛ فقر 22 درصدی با درآمد 230 میلیاردی
دوشنبه 26 دی 1390 - 07:30

کشور عربستان با وجود درآمد سالانه بيش از 230 ميليارد دلار با فقر 22 درصدي به اذعان مسئولان سعودي، روبرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، میزان فقر در این کشور ثروتمند تا جایی است که در آخرین مورد، يك شهروند عربستاني براي تأمين غذاي خانواده هفت نفره اش و خريد دارو براي معالجه بيماري دیابت اقدام به فروش لباس هايش كرد.

روزنامه الشرق عربستان نوشت: عياف عثيمين العياف از ساكنان عنيزه در شمال عربستان در وضعيت خاصي به سر مي برد.

اين روزنامه به نقل از عياف نوشت كه دچار تنگدستي شده و از بيماري رنج مي برد و به همين دليل نتوانسته است هزينه زندگي خانواده اش را تأمين كند.

اين فرد كه در بزرگترين كشور صادركننده نفت جهان زندگي مي كند، افزود: در منزل ما اثري از كمد لباس و وسایل گرم كننده يا يخچال نيست.

وي افزود: از بيماري واريس پا، ديابت و فشار خون رنج مي برم و همسرم نيز به بيماري ديابت مبتلا است. علاوه بر اين يكي از فرزندانم نيز مبتلا به بيماري فتق است و در انتظار معالجه به سر مي برد.

عياف مي افزايد: همه داراي من اعم از خودرو، تلويزيون و يخچال منزل را نيز فروخته ام به طوري كه حتي مجبور شدم لباس هايم را نيز بفروشم تا بتوانم مايحتاج خانواده ام را تأمين كنم.

عياف از پادشاه و دولت عربستان خواست مسكن و حقوق ماهيانه اي را در اختيار وي بدهند تا بتواند زندگي شرافتمندانه اي داشته باشد.

این درحالی است که اعضاي شوراي عربستان اخيرا اعلام كرده اند با وجود اتخاذ استراتژي ملي مبارزه با  فقر از حدود 30 سال پيش در اين كشور، براساس آمار ساليانه وزارت امور اجتماعي اين كشور، 22 درصد از مردم عربستان در زير خط فقر به سر مي برند.

عربستان بزرگترين كشور صادر كننده نفت در جهان است و بودجه سالانه اين كشور به حدود 690 ميليارد ريال سعودي معادل 184 میلیارد دلار مي باشد.

روزنامه اقتصادی الاکترونی چاپ عربستان سعودی مهرماه نوشته بود: عربستان سعودی در 9 ماه نخست سال 2011 میلادی از صدور بیش از یک میلیارد و 800 میلیون بشکه نفت خام به بازارهای جهانی حدود 766 میلیارد ریال سعودی (204 میلیارد دلار) درآمد کسب کرده است.

عربستان هرساله تقریبا 30 میلیارد دلار نیز از طریق برگزاری مراسم حج درآمد کسب می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها