اروپا متضرر اول تحریم نفت ایران

اروپا متضرر اول تحریم نفت ایران
جمعه 7 بهمن 1390 - 08:18

يك كارشناس امور راهبردي با بيان اينکه " اروپا در دام آمريکا و رژيم صهيونيستي گرفتار شده است"، گفت: اين كشورهاي اروپايي هستند كه بيشترين زيان را از ممنوعيت خريد نفت ايران مي برند بويژه اينكه اين کشورها از جمله اسپانيا، يونان و ايتاليا با بحران هاي اقتصادي مواجه هستند .

" محمد صادق حسيني " روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: اروپا تلاش مي كند تا از طريق تسريع در مذاكره با ايران تا حد امكان از دام صهيونيست ها و آمريكا خارج شود.

وي خاطرنشان کرد: غرب متكبر تنها با قدرت و تهديد عبرت مي گيرد و وقتي كه نيروهاي مسلح ايران توان دفاعي جديد خود را در تنگه هرمز به نمايش گذاشتند به نظر مي رسد كه غرب در اين معادله مرعوب شد و " باراک اوباما " رییس جمهور آمریکا سه نامه معروف خود را به مسئولان بلندپايه ايران فرستاد و در آنها اعتراف كرد كه ايران عملا قادر به بستن تنگه هرمز است ، مشكل را مي توان از طريق گفت وگو حل كرد و دستيابي به فناوري هسته اي حق ايران است.

این کارشناس امور راهبردی با اشاره به زيان فراوان كشورهاي اروپايي از تحريم نفتي ايران تصریح کرد: مسئول يكي از پالايشگاه هاي ايتاليا گفته است  كه بسته شدن دهها پالايشگاه ويژه پالايش نفت ايران درصورت اعمال تحريم نفتي ايران بویژه 70 پالایشگاه در سطح اروپا فاجعه اي اقتصادي است كه غرب از آن سخن نمي گويد.

صادق حسيني گفت: اين مسئول ايتاليايي گفته است كه ايراني ها بازارهاي جايگزين خود را در جنوب شرق آسيا يافته اند و مشتريان در جنوب شرق آسيا نفت ایران را با قيمت بالاتري به اروپايي ها خواهند فروخت كه اين زيان ديگري براي غرب است.

وي افزود: سومين و مهمترين زيانی كه غرب بويژه اتحاديه اروپاي افتاده در دام محور واشنگتن و تل آويو از آن هراس دارد، اين است كه بنا به گفته نماينده عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ، مجلس ممكن است تصميم بگيرد در روزهاي آينده تحويل نفت به كشورهاي اروپايي را كه قرار است واردات نفت از ايران را از آغاز تيرماه آينده تحريم كنند، فوري متوقف كند.

این کارشناس امور راهبردی اظهار داشت: اين سومين زيان اقتصاد جهاني را با چالش روبرو و براي اتحاديه اروپا و شركت هاي اروپايي مشكل بزرگي را ايجاد خواهد كرد.

صادق الحسینی خاطرنشان کرد: اروپا بعد از افتادن در دام صهيونيست ها و آمريكا تلاش مي كند تا حد امكان از طريق تسريع در مذاكرات هسته اي با ایران در چارچوب گروه 5+1 در استانبول از اين دام خارج شود.

 

** دست بالای ایران در مذاکرات هسته ای

وی تصریح کرد: به نظر مي رسد آمريكايي ها خواهان ديداري بين ويليام برنز معاون وزير خارجه آمريكا و سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران هستند و اين امري است كه تهران به سادگي به آن پاسخ نداده است زيرا سخنان زيادي براي گفتن در اين مذاكرات درصورت برگزاري دارد چرا كه دست بالا را در اين مذاكرات دارد.

این کارشناس امور راهبردی گفت : نگراني ازباره برنامه صلح آمیز هسته اي ايران صرفا ساخته و پرداخته آمريكا و صهيونيست ها است و اولين گزارش در دوره محمد البرادعي ریيس وقت آژانس بين المللي انرژي اتمي، از سوي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و رژيم صهيونيستي صادر شد ، در حالیکه بيش از 4000 بازرسي را بازرسان اين سازمان انجام داده و به اين نتايج قاطع رسيدند كه هيچ گونه انحرافي از رويكرد صلح آميز فعاليت هسته اي ايران وجود ندارد.

صادق الحسینی افزود: البرادعي اعتراف كرده است  كه فشار آمريكا و رژيم صهيونيستي باعث شد موضوع هسته ای ایران در سازمان ملل باقي بماند وآمريكايي ها بايد سياست چماق و هويچ در برخورد با كشورهاي منطقه بويژه ايراني ها را از حالا به بعد فراموش كنند زيرا منطقه به يك ائتلاف بسيار قوي تبديل شده و زمان ديكته هاي آمريكا پايان يافته است.

وی خاطرنشان کرد: وزير دفاع آمريكا كه از كشورهاي اروپايي ديدار وآنها را به اعمال فشار بر ايران ترغيب مي كند، همان كسي است كه اذعان كرد اطلاعاتي درباره قاتلان مصطفي احمدي روشن دانشمند جوان ايراني دارد.

احمدی روشن بدست مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

این کارشناس امور راهبردی تصریح کرد: سندي وجود دارد كه سه تن از اعضاي كنگره آمريكا از جمله ریيس كميسيون امنيت ملي داخلي آن به اوباما نامه نوشتند و خواستار آن شدند كه دولت آمريكا اقداماتي را براي ضربه زدن به تاسيسات هسته ای ايران ، عمليات مخفيانه هوشمند عليه ايراني هایي كه در پرونده هسته اي ايران كمك مي كنند؛ انجام دهد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها