سردبير روزنامه صوت العراق:

غافلگیری عراق از فعالیتهای جاسوسی‌ آمریکا

غافلگیری عراق از فعالیتهای جاسوسی‌ آمریکا
سه شنبه 11 بهمن 1390 - 18:30

سردبير روزنامه صوت العراق گفت، نمايندگان مجلس عراق از اظهارات رئيس جمهوري آمريکا درباره ماموريت هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي بر فراز آسمان اين کشور غافلگير شده اند.

"باراک اوباما" در واکنش به مخالفت عراقی ها از این اقدام ادعا کرده است که پرواز هواپیماهای جاسوسی این کشور به منظور حفاظت از امنیت سفارت واشنگتن در عراق صورت می گیرد.

"محمود الهاشمي" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در آسمان عراق را نقض حاكميت عراق از سوی آمريكا ارزيابي كرد، و درباره پيامدهاي خطرناك مسائل امنيتي مشترك ميان عراق و كشورهاي همسايه هشدار داد.

وی با بیان اینکه این نوع هواپیماهای آمریکایی به عنوان هواپیماهای جاسوسی شناخته می شوند، افزود: اگر مفاد الحاقي جديدي به توافقنامه امنيتي بین دو کشور افزوده شده است، اين مساله بايد از طريق مجلس صورت گيرد و به تصويب نمايندگان برسد.

محمود الهاشمي خاطرنشان کرد: اخیرا شواهدی به دست آمده و مشخص شده که شركت هاي امنيتي بيگانه در عراق توافقاتی با اسراييل و آمريكا دارند، كه این نوع روابط به موضوع ترورهايي در عراق مربوط مي شود.

الهاشمی تصریح کرد: عراق در برابر این نوع فعالیت ها هيچ گونه امنيت اطلاعاتي نخواهد داشت، و حاكميت عراقي معني خود را از دست خواهد داد.

الهاشمي خاطر نشان كرد: اگر این موضوع قانوني بود، بايد آشكارا به مجلس اعلام مي شد؛ اين در حالي است كه اظهارات اوباما پيش از هر كس ديگري، نمايندگان مجلس عراق را غافلگير كرده است.

سردبير روزنامه صوت العراق در پايان هشدار داد : اين مساله پيامدهاي مهم و خطرناكي خواهد داشت كه به كشورهاي همسايه و مسائل امنيتي مشترك با آن ها مربوط است.

 

31‏/01‏  - 14:53

پربیننده ترین خبرها