گام ایران براي همگرايي جوانان مسلمان

گام ایران براي همگرايي جوانان مسلمان
پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 - 14:39

جوانان بيداري اسلامي و انقلابهاي عربي از اقدام جمهوري اسلامي ايران در برگزاري كنفرانس جوانان بيداري در تهران تمجيد و بر نقش اين كنفرانس در ايجاد همگرايي بين جوانان كشورهاي اسلامي و عربي و جلب توجه آنان به توطئه‌ها براي ناكام گذاشتن انقلابهايشان تاكيد كردند.

"محسن حميد" از ليبي روز پنجشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اهداف اين كنفرانس مثبت است و نشان مي دهد جوانان به بيداري بزرگي رسيده اند. آنها جان خود را براي فلسطين و همه انقلابهاي عربي نثار كردند.

وي با هشدار درباره نقش رسانه هاي غرب براي تفرقه افكني بين سنی ها و شیعیان، و همچنین پیروان ادیان مختلف افزود: ما امروز با استعمار غربي خداحافظي مي كنيم و متحد در برابر آن خواهيم ايستاد.

"عمر عبدالعلي" از مصر نيز به العالم گفت: اين كنفرانس آرزوها و آرمانهاي جوانان كشورهاي اسلامي را در سطح جهان محقق مي كند. ما با يكديگر آشنا شديم و درباره مسائل سياسي و جوانان كه به نفع همه است گفت وگو كرديم.

عبدالعلی افزود: اين كنفرانس اين مفهوم را تقويت كرد كه بيداري اسلامي هنوز نزد جوانان پا بر جاست. در حقيقت انقلابهاي عربي نتيجه اين بيداري اسلامي است كه در دلهاي اين جوانان نهفته بود.

"صُهَيب" از ليبي نيز به خبرنگار العالم گفت: اين كنفرانس تلاش و گامي مبارك در جهت تقويت نقش جوانان نه فقط در سطح منطقه اي بلكه در سطح همه جهان اسلام است.

صهیب خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد بيداري اسلامي مبارك و عظيمي هستيم كه بايد از آن استفاده شود. جوانان ستون فقرات ، انرژي، حال و آينده اين امت هستند.

"السيد الحراني" از مصر نيز گفت: ما جوانان مصري با اعتقاد به ضرورت ارتباط بين انقلابهاي بهار عربي و انقلابهاي جاري در همه جهان به اين كنفرانس آمديم.

وي افزود: اين كنفرانس در آشنايي جوانان بسيار موفق بود و ديدگاهها و هشدار درباره همه تلاشهاي مخالف انقلابها از سوي دولتهاي وابسته به ايالات متحده را مطرح كرد.

 

 

MKH-2-09:40



پربیننده ترین خبرها