عقب نشینی علاوی دربرابر مالکی

عقب نشینی علاوی دربرابر مالکی
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 08:49

وزيران فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي تصميم گرفتند که به تحريم خود پايان داده و در نشست هاي کابينه نوري مالکي نخست وزير عراق شرکت کنند که ناظران اين امر را يک نوع عقب نشيني از سوي علاوي در مقابل مالکي تعبير مي کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، حامد الطلق معاون نوري المالكي اعلام كرد: وزيران فهرست العراقيه از اين پس در نشست‌هاي كابينه عراق شركت خواهند كرد.

وی گفت: نشست كميته آماده‌سازي كنفرانس ملي با جلال طالباني رئيس‌جمهوري عراق و رهبران گروه‌هاي سياسي با هدف از بين بردن تمام اختلافات موجود برگزار شد.

المطلق افزود: در اين نشست اختلافات به وجود آمده درباره عدم حضور وزيران فهرست العراقيه در نشست‌هاي كابينه عراق حل‌ و فصل شد.

وزیران و نمایندگان فهرست العراقیه پیشتر در اعتراض به پرونده قضایی مطرح شده علیه طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق تصمیم به تحریم جلسات دولت و مجلس عراق گرفتند.

طارق الهاشمی به دست داشتن در حمایت و اجرای اقدامات تروریستی علیه مردم عراق متهم شده است و پرونده وی هم اکنون درحال پیگیری است.

پرونده الهاشمی باعث اختلاف سیاسی در میان گروههای سیاسی عراق شد اما سرانجام نمایندگان فهرست العراقیه با تغییر تصمیم خود در نشست مجلس شرکت کردند.

این درحالی است که وزیران فهرست العراقیه نیز به نشست های کابینه باز خواهند گشت امری که ناظران آن را به نوعی عقب نشینی این فهرست و علاوی رئیس آن از مواضع خود می دانند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها