حماس: سخنان هنیه تحریف شده است

حماس: سخنان هنیه تحریف شده است
سه شنبه 9 اسفند 1390 - 16:06

سخنگوي جنبش حماس با انتقاد از هياهوي تبليغاتي اخير و تحريف اظهارات نخست وزير دولت فلسطين در غزه تأکيد کرد، اظهارات اسماعيل هنيه عجيب نيست، و اين جنبش خواستار آزادي، دمکراسي و اصلاح براي همه ملتهاي دنيا و حتي ملت فلسطين است.

"فوزي برهوم" روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، هیاهوی تبلیغاتی گسترده پس از اظهارات "اسماعیل هنیه" را غیرقابل قبول دانست و گفت: هیچ موضوع عجیبی در اظهارات اسماعیل هنیه نمی بینم. آنچه را که هنیه برای ملت سوریه آرزو کرد، جنبش حماس برای همه ملتهای دنیا و حتی ملت فلسطین خواستار است.

برهوم افزود: همه دنیا باید برای آزادی، دمکراسی، و اصلاح تلاش کند.. این چیزی است که ما برای سوریه و دیگر کشورها خواستاریم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در این اظهارات نمی بینم، ولی در اینجا مشکل افراد مغرض و رسانه های زرد و مسموم و کسانی هستند که در کمین حماس و سوریه نشسته اند.

 

حماس خواستار امنیت سوریه است

برهوم ادامه داد: قلب ما از ادامه خون ریزی ها در سوریه به درد می آید. زیرا ما خواستار ثبات، امنیت، اصلاح و دمکراسی در سوریه و همچنین مصر، تونس، و هر کشور عربی و اسلامی هستیم.

وی تأکید کرد: برای خدمت به کل سوریه، باید این خون ریزی ها متوقف شود.

سخنگوی جنبش حماس با قدردانی از حمایت سوریه از مقاومت و گروه های مختلف فلسطینی گفت: فلسطینی ها در سوریه هرگونه امکانات و اختیاراتی را در اختیار داشتند، و بدون شک وضعیت آوارگان فلسطینی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای عربی بهتر بوده است.

برهوم گفت: حماس و همه مردم فلسطین از موضع محترم سوریه قدردانی می کنند و این جنبش امیدوار است که فلسطینی ها در کشورهای دیگر بعنوان میهمان در امور این کشورها دخالت نکنند، و به مسائل رسمی، ملی و دولتی در این کشورها احترام بگذارند.

وی ادامه داد: امیدواریم که همه آوارگان فلسطینی بتوانند از این مرحله موقت گذر کرده، و به سرزمین و ملت و خاک خود بازگردند.

حماس خواستار ثبات همه کشورهای منطقه است

فوزی برهوم با بیان اینکه حوادث سوریه قلب همه فلسطینی ها را به درد می آورد، گفت: ما می خواهیم که همه کشورهای همسایه باثبات، مستقل، و امن باشند، و حمایت از مقاومت ملت فلسطین وارد مرحله ای جدید شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که خون ریزی‌ها در سوریه به سرعت متوقف شود، و مشکل این کشور از طریق راهکارهای سیاسی حل شود و نه امنیتی؛ زیرا راهکارهای امنیتی در دنیا شکست خورده است.

برهوم ادامه داد: درنتیجه باید اوضاع سوریه به گونه‌ای اداره شود که با عملی شدن تغییر در سوریه، دمکراسی و اصلاح تضمین شده، و خون ریزی متوقف شود؛ تا دنیا به مسأله اصلی خود یعنی فلسطین بپردازد.

دلیل خروج رهبران حماس از سوریه

برهوم درخصوص خروج بسیاری از رهبران حماس از سوریه گفت: خروج بسیاری از رهبران حماس از سوریه، یک موضع‌گیری سیاسی از سوی جنبش حماس، یا رهبران این جنبش نیست.

برهوم خاطرنشان کرد: این امر به دلیل وضع دشوار سوریه، و مأموریتهای رهبران جنبش حماس برای دیدار با دیگر مسئولان فلسطین، عربی و اسلامی است.

وی افزود: این مسئولان مأموریتها و وظایفی را در راستای مسأله فلسطین و آشتی ملی دارند، که این امر مستلزم فعالیت گسترده آنان است.

برهوم تأکید کرد: اوضاع سوریه به رهبران حماس اجازه نمی دهد که داخل این کشور با بسیاری از مسئولان عربی و اسلامی و فلسطینی دیدار کنند.

روابط حماس با سوریه عادی است

سخنگوی جنبش حماس با بیان اینکه روابط جنبش حماس با دولت سوریه مانند دیگر کشورهای عربی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: قضاوت ما درباره هر کشوری، به نزدیک بودن آن کشور به مسأله فلسطین و مردم این سرزمین و حمایت از مقاومت بستگی دارد.

برهوم خاطرنشان کرد: درنتیجه ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم، و جنگ ما با دشمن صهیونیتسی است، و ما هیچگونه دشمنی با کشورهای عربی یا اسلامی نداریم.

وی افزود: ما به هر کسی که از مردم فلسطین و مسأله عادلانه آنها حمایت کند، احترام می گذاریم.

برهوم تأکید کرد: جنبش حماس در همه معادلات و تعاملهای خود صادق است و به دنبال قطب بندی نیست، و هر کشوری که از مسأله فلسطین و مقاومت حمایت کند، از نظر این جنبش قابل قدردانی و احترام فراوان است.

 

"اسماعیل هنیه" جمعه قبل در همایشی که تحت عنوان "نجات الاقصی و حمایت از ملت سوریه" در مسجد الازهر قاهره برگزار شد، تأکید کرد: "به شما و همه ملتهای بهار عر

پربیننده ترین خبرها