روزنامه انگلیسی فاش کرد:

شگرد عناصر داعش برای فرار از موصل در آخرین لحظه

شگرد عناصر داعش برای فرار از موصل در آخرین لحظه
يکشنبه 18 تير 1396 - 12:25

روزنامه "ساندی تایمز" چاپ لندن از شگرد عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار از دست نیروهای عراقی در واپسین ساعت های عملیات آزادسازی موصل پرده برداشت.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری سومریه عراق، "ساندی تایمز" می نویسد عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار از دست نیروهای عراقی که در حال پیشروی در موصل و در آستانه آزادسازی کامل این شهر قرار دارند، خود را منفجر کرده یا به رودخانه دجله می اندازند.

این روزنامه می نویسد حدود یک میلیون نفر به دلیل جنگ در این شهر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

روزنامه ساندی تایمز در مقاله ای با عنوان "جنگ موصل به واپسین لحظه ها نزدیک می شود" می نویسد عناصر داعش که در محاصره نیروهای عراقی هستند برای فرار از این نیروها همزمان با آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل موصل، خود را منفجر می کنند یا به رودخانه می اندازند.

این روزنامه در ادامه می نویسد: "فرماندهان ارتش عراق دیروز اعلام کردند موصل در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد آنها به این ترتیب پایان بزرگترین عملیات نظامی در یک منطقه غیر نظامی از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کردند".

این روزنامه سپس می گوید: "حدود یک میلیون نفر به دلیل این جنگ آواره شده اند؛ با آواره شده این تعداد انسان، فاجعه انسانی بزرگی که فراتز از حد پیش بینی سازمان ملل و سازمان های امدادی بود رقم خورد".

"لیزا گراندی"، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در عراق نیز از عبور از بدترین سناریوی پیش بینی شده از یک ماه پیش تا کنون خبر داد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها