مک‌کین: از دادن رأی اعتماد به تیلرسون پشیمانم

دوشنبه 19 تير 1396 - 04:43

پس از انتشار سخنان جدید وزیر خارجه آمریکا در خصوص احتمال اشتباه بودن موضع واشنگتن در قبال سوریه، سناتور مک‌کین گفته که اهی اوقات از دادن رأی اعتماد به چنین شخصی، احساس پشیمانی می‌کند.

العالم - آمریکا

«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و از چهره‌های شاخص جمهوری‌خواهان، پس از اظهارنظر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور در خصوص احتمال اشتباه بودن موضع واشنگتن در قبال سوریه، از دادن رأی اعتماد به وی اظهار تأسف کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفته است «شاید رویکرد روسیه در قبال سوریه درست بوده و رویکرد ما غلط.» 

مک‌کین ابتدا به تعریف شرایط سوریه از دیدگاه خود پرداخت و در مذمت روس‌ها گفت: «من به سوریه رفته‌ام و می‌دانم که کشتار یعنی چه؛ می‌دانم که روس‌ها از تصمیم بشار اسد برای حمله شیمیایی مطلع بوده‌اند.»

وی سپس به روزهای بررسی ترکیب کابینه ترامپ در سنا پرداخت و گفت: «با خودم کلنجار رفتم که آیا به تیلرسون رأی اعتماد بدهم یا نه؛ نه اینکه من پیروزی‌ها و دستاوردهای بزرگ وی را تحسین نکنم؛ اما مشکل با چیزهایی است که گفته است.»

مک‌کین گفت: «او از اصول بنیادین آمریکا که مبتنی صیانت از آزادی است، عدول کرده است. برخی مواقع تأسف می‌خورم که چرا به تیلرسون رأی اعتماد دادم.»

این سناتور ارشد جمهوری‌خواه، پس از اظهار تأسف از رأی اعتمادی که سنا به تیلرسون داده، نظر مشابه خود در خصوص رأی مردم آمریکا به ترامپ را رسانه‌ای کرد.

مک‌کین گفت: «ولی هنوز از انتخاب مردم شوکه هستم که این رئیس‌جمهور را انتخاب کردند ولی او باید بتواند افراد تیم خودش را خودش انتخاب کند.»

جان مک‌کین به سابقه خود در همراهی با کابینه منتخب روسای‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت: «وقتی باراک اوباما در سال 2008 رأی آورد هم من به تیم او رأی دادم چون فکر می‌کردم او باید بتواند تیم خودش را داشته باشد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها