افشای حقایق جدیدی درباره شهدای اسپایکر

افشای حقایق جدیدی درباره شهدای اسپایکر
دوشنبه 19 تير 1396 - 12:05

نماینده فراکسیون بدر در پارلمان عراق جزئیات جدیدی از شهدای فاجعه دردناک اسپایکر را افشا کرد.

العالم - عراق

"امل عطیه" با صدور بیانیه مطبوعاتی که نسخه ای از آن در اختیار شبکه خبری سومریه قرار گرفت گفت: "تعداد شهدای اسپایکر 2037 نفر بوده است در حالی که فقط برای 668 نفر از آنها در تمام استان ها گواهی شهادت صادر شده است و برای 1369 شهید دیگر چنین گواهی صادر نشده است".

وی افزود: "فقط خانواده های 420 تن از قربانیان اسپایکر از حقوق و مزایای بازنشستگی شهدا که 500 هزار دینار است برخوردار شدند، در حالیکه شمار قربانیان این فاجعه در ذی قار بیشتر از این تعداد است".

امل عطیه تأکید کرد که نخست وزیر هر چه زودتر بدون معطلی باید بودجه ای بالغ بر 10 میلیون دینار برای خانواده های شهدا و مفقودین اختصاص دهد و این جنایت را در سازمان ملل و سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم به عنوان جنایت علیه بشریت به ثبت برساند و حقوق مفقودین مجرد را که در اداره کل کودکان در بغداد بلوکه شده است آزاد کند و توضیح دهد که چرا باید حقوق آنها بلوکه شود در حالی که پدر و مادرشان هنوز زنده هستند.

وی همچنین بر ضرورت محاکمه مجرمانی که دست به کشتار و اعدام جمعی جوانان زده اند و نیز محاکمه افسران مقصر تأکید و تصریح کرد که قربانیان فاجعه اسپایکر هم باید مشمول بند 57 قانون مؤسسه شهدا شده و مفقودان این فاجعه نیز باید مشمول قانون خدمات و بازنشستگی نیروهای مسلح و ماده 49 شوند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین بر ضرورت تسریع کالبدشکافی جنازه 200 شهید که هنوز در پزشکی قانونی نگهداری می شوند و تسلیم خانواده هایشان نشده اند، تأکید کرد.

گفتنی است عناصر گروه تروریستی داعش پس از اشغال پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت در اواسط ژوئن 2014، صدها تن از دانشجویان و سربازان را قتل عام کردند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها