امیدواری روسیه به پیشرفت مذاکرات ژنو درباره سوریه

امیدواری روسیه به پیشرفت مذاکرات ژنو درباره سوریه
دوشنبه 19 تير 1396 - 18:39

الکسی بورودافکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: مسکو امیدوار است که در دور جدید مذاکرات درباره حل و فصل بحران سوریه که امروز دوشنبه از سرگرفته شده است، پیشرفت قابل توجهی حاصل شود.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری نووستی، بورودافکین پس از دیدار با استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در گفت و گوی کوتاه مطبوعاتی که در حاشیه این مذاکرات برگزارشد، تصریح کرد: فرستاده ویژه (دمیستورا) برنامه ها، ایده ها و چگونگی اجرای مذاکرات و هماهنگی با همه گروهها درمورد بحران سوریه را تشریح کرد.

 وی خاطرنشان کرد: همه اظهارات دمیستورا از نظر ما و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امنیت سازمان ملل در ژنو مورد تایید است. بنابراین امیدواریم که پیشرفت مورد نظر محقق شود.

به گفته این دیپلمات روس، مذاکرات در دو زمینه متمرکز خواهد شد: "هماهنگی تلاش های مقامات سوریه و مخالفان در زمینه مبارزه با تروریست ها و روند اصلاح قانون اساسی، که با توجه به دیدگاه های احزاب سوریه انجام می شود و این مهم کلید و پایه همه مسائل دیگر در حل و فصل روند سیاسی سوریه در نظر گرفته خواهدشد.

 گفتنی است که دور جدید گفت وگوهای صلح سوریه امروز دوشنبه با دیدار دیمستورا و هیات مذاکره کننده دولت سوریه آغاز شده است و انتظار می رود این گفت وگوها تا 14 ژولای ادامه یابد.

دور ششم این گفت و گوها از 26 تا 29 اردیبهشت و دور پنجم از 4 تا 11 فروردین ماه 96 در ژنو بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای برگزار شد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها