پاتک ترامپ به مدیر سابق اف بی آی

پاتک ترامپ به مدیر سابق اف بی آی
سه شنبه 20 تير 1396 - 00:39

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه، جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی را به لودادن اطلاعات محرمانه به رسانه ها متهم کرد و این اقدام وی را غیر قانونی دانست.

العالمآمریکا

به گزارش شبکه روسیاالیوم، ترامپ با قراردادن پستی در صفحه کاربری اش در "توییتر"، کومی را به لودادن اطلاعات محرمانه متهم کرد.

وی همچنین در گفت و گو با وبگاه شبکه فاکس نیوز، مدیر سابق اف بی آی را به درز دادن اطلاعات بسیار محرمانه به یکی از دوستانش متهم کرد.

پیشتر روزنامه "هیل" به نقل از برخی منابع گزارش داد: بیش از نیمی از "یادداشت های شخصی" که کومی پس از گفتگو با ترامپ در مورد موضوع ارتباطش با روسیه ثبت کرده حاوی اطلاعات محرمانه بوده است.

به گفته این منابع، از میان نه فایل ثبت شده چهار فایل آن دارای علامت "محرمانه" یا "بسیار محرمانه" بوده که در حال حاضر اطلاعات آمده در آن در رسانه ها درز کرده است.

لازم به ذکر است که مدیر سابق اف بی آی با ترامپ ۹ بار بطور جداگانه گفتگو کرده که سه گفتگو حضوری و ۶ گفتگوی دیگر تلفنی بوده است.

جیمز کومی، مدیر برکنار شده اداره تحقیقات فدرال آمریکا -FBI- در هجمه ای غافلگیرانه علیه رئیس جمهور آمریکا گفت که "دونالد ترامپ" با اِعمال فشار بر وی خواستار وفاداری او و توقف روند تحقیقات پیرامون "مایکل فلین" مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید شد و به طور مکرر او را تحت فشار می گذاشت تا بطور علنی اعلام نماید که شخص دونالد ترامپ در این تحقیقات مورد بررسی قرار نمی گیرد.
ترامپ در اوایل ماه مه گذشته، کومی را از کار برکنار کرد.

221
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها