کودتا در تلعفر پس از اعلام هلاکت بغدادی

کودتا در تلعفر پس از اعلام هلاکت بغدادی
سه شنبه 20 تير 1396 - 14:09

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد به دنبال انتشار بیانیه به هلاکت رسیدن ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، شهر تلعفر واقع در غرب موصل، شاهد کودتای داخلی عناصر این گروهک است و شمار زیادی از طرفداران بغدادی دستگیر دشند.

العالم - عراق

این منبع روز سه شنبه به شبکه سومریه نیوز گفت: تلعفر، شاهد یک کودتای داخلی بین اعضای داعش با هدف یکسره کردن درگیری میان سران متنفذی است که در انتظار اطمینان از کشته شدن بغدادی بودند تا مخالفانشان را سرکوب کنند.

به گفته این منبع محلی، داعش در بیشتر بخش های این شهر و اطراف آن قانون ممنوعیت رفت و آمد را اجرا و تعداد غیرعادی پس بازرسی در شهر ایجاد کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: شمار زیادی از طرفداران بغدادی در بخش های مختلف تلعفر دستگیر شده اند و این دستگیری ها توسط سرکرده های غیر عراقی داعش که در تلعفر دارای نفوذ هستند انجام می گیرد و آنها در تلاش هستند تا با توسل به زور، سایر مخالفانشان را به تحت سلطه خودشان درآورند.

این منبع پیش بینی کرد: با توجه به فضای پرتنش تلعفر ممکن است این شهر، در ساعات آینده، شاهد درگیری خونین بین سرکرده های این گروه تروریستی شود؛ به ویژه اینکه به دنبال اعلام کشته شدن بغدادی، هر کدام از آنها درصدد دستیابی به پست بالاتری است.

یادآور می شود ساعاتی قبل یک منبع محلی در استان نینوی، اعلام کرد گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه بسیار کوتاهی از کشته شدن ابوبکر بغدادی و معرفی "خلیفه جدید" برای این تشکیلات تروریستی در آینده نزدیک خبر داده و از عناصرش خواسته بود به "پایداری در پایگاههایشان" ادامه دهند.

یادآور می شود حیدر العبادی نخست وزیر عراق، دیروز دوشنبه، پیروزی بر گروه تروریستی داعش در شهر موصل را به طور رسمی اعلام کرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها