موگرینی: برجام متعلق به جامعه بین المللی است

موگرینی: برجام متعلق به جامعه بین المللی است
چهارشنبه 21 تير 1396 - 04:51

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق هسته ای متعلق به یک کشور نیست بلکه متعلق به جامعه بین المللی و سیستم سازمان ملل متحد است.

 

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، در نشست خبری روز سه شنبه فدریکا موگرینی با سرگئی لاوروف در بروکسل، خبرنگاری پرسید: شما از اجرای کامل توافقنامه هسته ای ایران صحبت کردید. سخنگوی کاخ سفید دیروز گفت که ترامپ به سران گروه بیست فشار آورد هر گونه روابط تجاری با کشورهای حامی تروریسم به خصوص ایران را متوقف کنند. آیا این نقض توافق هسته ای ایران است و پاسخ اتحادیه اروپا و روسیه به این اقدام چیست؟

فدریکا موگرینی گفت: درباره ایران، من فقط با ارقام پاسخ می دهم. رقم تجارت و سرمایه گذاری اتحادیه اروپا با ایران افزایش یافت و دو رقمی شد و این ادامه خواهد یافت. ما نه تنها در اجرای کامل توافق هسته ای بلکه در تعامل با ایران منافع امنیتی می بینیم و ما همچنین مسلما منافع اقتصادی در اتحادیه اروپا می بینیم. ما فکر می کنیم به یکدیگر اطمینان خواهیم داد و به خصوص شخصا به عنوان کسی که مسئولیت اطمینان از اجرای کامل این توافق را دارد و همچنین از جانب اتحادیه اروپا که در این زمینه متحد است، اطمینان خواهیم داد تعامل با ایران ادامه خواهد داشت و تمام بخش های توافق از طرف همه اجرا خواهد شد. این به معنای بخش های هسته ای و همچنین دیگر بخش ها مانند برداشتن تحریم ها و تعامل دوباره تدریجی در همه زمینه ها خواهد بود. این کاری است که اتحادیه های اروپا و کشورهای عضو در حال انجام آن هستند و ما متعهد هستیم به انجام این کار ادامه دهیم.

موگرینی گفت: من می دانم در آمریکا بازنگری در حال انجام است. ما این انتظار را داریم و همچنین باید روشن سازیم که توافق هسته ای متعلق به یک کشور نیست بلکه متعلق به جامعه بین المللی و سیستم سازمان ملل متحد است و شورای امنیت سازمان ملل متحد با قطعنامه ای آن را تایید کرده است و من فکر می کنم ما مسئولیت مشترک داریم تا اطمینان یابیم از طرف همه طرف ها به صورت کامل اجرا می شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها