سوریه، مقصد جدید شرکت‌های چینی

سوریه، مقصد جدید شرکت‌های چینی
چهارشنبه 21 تير 1396 - 11:16

با فروکش کردن آتش جنگ در سوریه و بهبود شرایط امنیتی، شرکت های چینی عزم خود را برای ورود به این کشور جهت اجرای پروژه های مختلف اقتصادی و زیربنایی جزم کرده اند.

العالم-آسیا

  شرکت های دولتی و غیردولتی چین ارزیابی های گسترده ای را برای حضور در سوریه آغاز کرده اند تا به دنبال آن کار سرمایه گذاری در این کشور را آغاز کنند.
چین اعلام کرده است که دولت سوریه تمایل زیادی برای همکاری با شرکت های خارجی دارد و طرح های بی شماری نیز به همین منظور تعریف شده است.
شرکت های چینی نیز اعلام کرده اند، قصد دارند در طرح های مختلف صنعتی، تولیدی، آبیاری و همچنین انرژی در سوریه همکاری کنند.
در همین راستا شماری از اعضای اتحادیه های تجاری و اقتصادی چین و کشورهای عربی این هفته در شهر پکن نشستی را به منظور بررسی طرح های زیربنایی در سوریه برگزار کردند.
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز چهارشنبه در این خصوص نوشت: دیپلمات هایی از دو کشور نیز در این نشست حضور داشتند و رایزنی هایی را صورت داده اند.
«خوا لی مین» سفیر پیشین چین در ایران هم در مصاحبه ای با روزنامه گلوبال تایمز گفته است که بسیاری از سرمایه گذاران چینی در حال ورود به سوریه هستند و دولت از آنها با تامین سرمایه پشتیبانی می کند.
مسکن و جاده سازی و اجرای طرح های زیربنایی باعث شده است تا چینی ها به دنبال حضور گسترده در سوریه باشند و بر این باورند که حتی اگر سرمایه هایشان بزودی بازگشت نداشته باشد باز هم این کار ارزش خطرپذیری دارد.
این گزارش می افزاید؛ با توجه به توافقاتی که بین آمریکا و روسیه درباره آتش بس در سوریه شده است چینی ها تمایل بیشتری برای ورود به این کشور پیدا کرده اند.
این آتش بس پس از نشست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس وی در حاشیه نشست اخیر «گروه 20» در آلمان اعلام شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها